Tworzenie kontentu na TikTok – jak tworzyć angażujące treści

Agnieszka Gryszkiewicz
Agnieszka Gryszkiewicz

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji

Spis treści:

Tworzenie kontentu na TikTok

TikTok z założenia nie jest miejscem realizowania sprzedaży. Priorytety TikToka to rozrywka i autentyczność. Świadomość marki i zaangażowanie powinny być głównymi celami strategii obecności w tym kanale.

#challenge

Transformacje, taniec, video reakcje to przykładowe formaty w tej kategorii. Popularne filmy znajdziecie pod:
#learnforme
#DJatHome
#leavemybody

Ten popularny format szybko rozprzestrzenia się na platformie. Ponad 50% użytkowników TikToka uczestniczyło w przynajmniej jednym #challenge, 35% użytkowników uczestniczy w #challenge regularnie.

 

Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji

 

użycie popularnej muzyki lub dźwięków

By zobaczyć co jest aktualnie w trendach zerknij na For You Page lub do zakładki Discover Page. Wybór popularnej muzyki lub dźwięków może sprawić, że Twoje wideo stanie się wiralowe. Firmy oprócz korzystania z zasobów muzycznych TikTok inwestują również we własne dźwięki.

Przykłady: Blissed i dźwięk Bright Idea #thisisbliss

 

TikTok-bliss

 

duety

Jeśli konto nie jest prywatne a video nie trwa dłużej niż 15 s. z każdym takim materiałem możesz utworzyć duet w ramach TikTok. Inspiracja najdziesz pod #duet

 

Chcesz otrzymywać informacje o aktualnościach ze świata social media? Zapisz się poniżej

 

 

live

Tak samo jak na Instagramie na TikToku również występuje funkcja live. Dostępna jest dla kont powyżej 1000 fallowersów. Wszyscy Twoi fallowersi dostaną powiadomienie w momencie rozpoczęcia live.

Wirtualne monety – użytkownicy TikToka oglądający live maja możliwość wspierania twórcy wirtualnymi monetami. 100 monet odpowiada 1$. Wirtualne monety mogą być wymieniane na regularną walutę po obdarowaniu. Twórcy w zamian za monety udzielają odpowiedzi na pytania stawiane przez obserwujących lub w inny sposób wyróżniają daną osobę w trakcie live.

 

Zbiór dobrych praktyk – czyli jak prowadzić konto na TikTok

 

Zawsze używaj pionowego video. Format 9:16

Zapełnij całą dostępną przestrzeń materiałem video.

Zadbaj o zwięzły przekaz

Dzięki temu widzowie dotrwają do końca materiału wideo, co wg niektórych Twórców na TikTok również przekłada się na zasięg filmu.

 

Zapytaj o naszą ofertę

 

Zachowaj autentyczność

Treści tworzone w ramach konta na TikTok powinny być spójne z wizerunkiem marki, jej strategią i archetypem.

Twórz angażujący kontent

Początek filmu powinien na tyle zaciekawić widza, by dotrwał do końca filmu.

Opisuj filmy

Według TikToka najlepszy opis to taki, który odnosi się bezpośrednio do materiału wideo. Jest zarówno unikalny, jak i spersonalizowany, oraz ciekawy.

Używaj muzyki

TikTok to przede wszystkim medium muzyczne. Korzystaj z dźwięków, fragmentów piosenek, by Twoje video stało się bardziej interesujące.

Zapytaj o naszą ofertę