Agnieszka Gryszkiewicz
Agnieszka Gryszkiewicz

Udostępnij:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji

Spis treści:

Działasz na TikTok i zastanawiasz się, jak wykorzystać ten kanał w celach biznesowych? Poznaj jak działa konto firmowe TikTok. Przejdź przez charakterystykę platformy, podobieństwa i różnice z Instagramem, aż po działanie algorytmu tego kanału.

Czym jest TikTok? Charakterystyka platformy

TiKTok to platforma, na której ludzie dzielą się filmami o max. Długości 60 s. Taniec, synchronizacja, transformacja, zrób to sam, filmiki instruktażowe – to najczęstsze formaty TT.

Sama platforma skupia aktualnie 800 milionów użytkowników, dla porównania Instagram – to 1 bilion użytkowników.
To nie tylko kanał generacji Z. Na TT znajdziecie takie marki jak Nike, Whashington Post czy iRobot.

 

Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji

 

TikTok, a Instagram – podobieństwa i różnice

Instagram cechuje kontent wysokiej jakości, użytkownicy bardzo zwracają uwagę na estetykę zdjęć umieszczanych w macierzy.
Na TikToku mamy często do czynienia z nieoświetlonymi filmami o dość słabych parametrach. Wygląd kontentu jest tu zdecydowanie kwestią drugorzędną.

Kolejną różnica jest tzw. For You Page. TikTok oraz Instagram mają dwa pola eksploracji. Na TikTok jest to For You Page i Fallowing Page. Po wejściu do aplikacji TikTok użytkownik widzi od razu For You Page, która jest tożsama z Explore Page na Instagramie.

 

Tik-Tok-challenge

 

Algorytm TikToka wyświetla użytkownikowi na tej stronie treści, które są zbieżne z jego preferencjami. Właśnie tutaj użytkownicy TikToka  spędzają najwięcej czasu. Można to porównać z Instagram Feed, gdzie użytkownicy konsumują treści z kont, które obserwują. Przy czym na TikTok w przypadku For You Page wyświetlają się filmy kont, które użytkownicy obserwują oraz filmy z kont, których użytkownicy jeszcze nie obserwują.

Możesz mieć więc zero obserwujących, a Twój materiał może dotrzeć do tysięcy osób. Nie musisz mieć obserwujących, by Twój kontent był widoczny w tym kanale.

Krótki i zabawny format filmów powoduje, że łatwo jest przechodzić z jednego filmiku na drugi poświęcając tym samym wiele czasu na konsumowanie treści z aplikacji.

 

Chcesz otrzymywać informacje o aktualnościach ze świata social media? Zapisz się poniżej



 

TiKTok zaopatrzony jest również w unikalny edytor filmów video. Dzięki niemu edycja kontentu następuje bezpośrednio w samej aplikacji. Do filmów możesz dodać masę efektów (np. zielony ekran, lektor). Edytor umożliwia wstawienie napisów oraz muzyki.

 

Tik-Tok-hashtag

 

 

Discover Page na TikTok tożsama z Explore Page Instagrama umożliwia podgląd najpopularniejszych filmów oznaczonych danym #.

 

instagram-igtv

 

W widoku swojego profilu na każdym umieszczonym materiale widzisz liczbę osób, które obejrzały Twój film.

TikTokowym trendem odróżniającym ten kanał od Instagrama jest wygląd bez użycia filtrów, dlatego że społeczność TikToka ceni autentyczność oraz nietuzinkowość.

Darmowe konto biznes na TikToku daje dodatkowo dostęp do statystyk, dzięki którym lepiej dopasujesz działania do zamierzonych efektów.

 

Zapytaj o naszą ofertę wypełniając brief

 

Jak działa algorytm TikTok, czyli jak się dostać na For You Page?

Po otwarciu aplikacji Instagrama znajdujesz się w miejscu, które agreguje kontent od ludzi obserwowanych przez Ciebie. Dopiero po kliknięciu opcji Explore zyskujesz dostęp do treści, których nie jesteś subskrybentem.
Po otwarciu TikTok zyskujesz dostęp zarówno do treści z kont, które obserwujesz, jak i do filmów z kont, których jeszcze nie znasz.
Umożliwi to od razu pokazanie się nowej publiczności, potencjalnym, nowym obserwującym.
Właściciele TikToka nie są zbyt chętni do dzielenia się wiedzą w zakresie tego jak działa ich algorytm. Mamy na to jednak klika teorii. 

Co pomaga znaleźć się na For You Page?

1. Podążanie za trendami, tworzenie filmów osadzonych w trendach, ale dedykowanych Twojej grupie docelowej

2. Używanie popularnych dźwięków, dlatego że algorytm bierze pod uwagę muzykę, której używasz w materiałach video.

3. Regularność umieszczania kontentu

4. Zaangażowanie użytkowników pod danym materiałem

5. Używanie #

 

Jak używać hasztag # na TikTok?

Pamiętasz, jak wyglądało używanie # na Instagramie 8 lat temu? Tak właśnie jest teraz na TikTok. Hasztagi na TikTok są bardzo ogólne, dlatego jeśli zrobisz film o tym, jak upiec ciastka owsiane, użyjesz #cookies, #recepie, #oatmealcookies.

Zapytaj o naszą ofertę