Paulina Czuczułaszwili
Paulina Czuczułaszwili
Reklama na Facebook krok po kroku

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji

Spis treści:

Reklama na Facebooku krok po kroku – jak ustawić reklamę na Facebook? Przeprowadzimy Cię przez cały proces. Zajrzyj!

Jeśli już jesteś w posiadaniu menadżera firmy oraz konta reklamowego – więcej o tym w artykule Reklama na Facebook, pora na ustawienie pierwszej kampanii reklamowej.

Reklama na Facebooku krok po kroku: aukcja czy zasięg i częstotliwość

Zaczynamy od wejścia w menadżer reklam, następnie wybieramy zielony przycisk po lewej stronie – „utwórz” i tworzymy naszą kampanię. Na samej górze okna rozwijają nam się dwie opcje:

  1. 1.„Aukcja”
  2. 2.„Zasięg i częstotliwość”

Aukcja jest tańszym rozwiązaniem, ale władzę zostawiamy tu w dużej części Facebookowi, który decyduje o zasięgu naszej reklamy w zależności od jakości zbudowanego przez nas profilu oraz naszej historii reklamowania się.
Za opcję zasięg i częstotliwość zapłacimy więcej, natomiast będziemy mogli określić konkretnie, gdzie chcemy, by dotarła nasza reklama.

Ustalmy, że dbamy o jakość naszego profilu na Facebooku i wybieramy tańszą, zarazem prostszą na start formę promocji – aukcja.

Wybór celu reklamy na Facebooku

Poniżej do wyboru mamy cele naszej reklamy na Facebooku. Skoro omówiliśmy już dostępne cele, ja na potrzebę tego przykładu wybieram jedną z najbardziej popularnych form, czyli będzie to kategoria „Działania”, opcja „Aktywność”.

Aktywność - reklama na Facebook
Aktywność – reklama na Facebook

 

Reklama na Facebooku krok po kroku: budżet reklamy

Z zakładki „Nowa kampania” przechodzimy do „Nowego Zestawu Reklam”. Teraz ustalimy budżet oraz czas trwania reklamy na Facebooku. Pamiętaj, żeby odpowiednio wybrać, czy chcesz rozliczać się na zasadzie budżetu dziennego czy całkowitego.

Nowy zestaw reklamowy Facebook
Nowy zestaw reklamowy Facebook

 

Grupa docelowa kampanii reklamowej na Facebooku

Następnie przechodzimy do targetowania omawianych wcześniej grup odbiorców.

Od wybierania grup niestandardowych odbiorców, przez lokalizację po wiek oraz język odbiorcy. Polecam zagłębić się w tematyce ustalenia grupy docelowej naszej reklamy na Facebooku.

Grupa odbiorców
Grupa odbiorców

 

Umiejscowienie reklamy na Facebooku

Na końcu zakładki „Nowy zestaw reklam” Facebook pyta nas o umiejscowienie naszej reklamy. Reklama Facebook zaleca wybrać automatyczne, jeśli wybierzesz ręczne, możesz zdecydować, na przykład, czy skierować ją do użytkowników wyłącznie Facebooka czy również interesuje Ciebie odbiorca Instagrama. Poniżej czeka pełna lista plus wizualizacja, jakie miejsca reklamy na Facebooku możesz wybrać.

 

Umiejscowienie reklamy Facebook
Umiejscowienie reklamy Facebook

 

Tworzenie nowej reklamy

W ostatniej zakładce „Nowa reklama” ustalamy aspekty związane głównie z wizualną częścią oraz treścią naszej reklamy na Facebooku. Wybieramy tutaj post, który chcemy promować, możemy również dodać przycisk „wezwanie do działania” oraz stworzyć parametry URL.

Nowa reklama Facebook
Nowa reklama Facebook

 

Publikacja reklamy na Facebooku

Wszystko ustalone? Potwierdź zielonym przyciskiem „opublikuj”. Teraz Twoja reklama czeka na zatwierdzenie i do dzieła. Przez cały czas trwania Twojej reklamy na Facebooku, możesz ją edytować, wystarczy wybrać przycisk edycji, który znajduje się pod nazwą Twojej kampanii (jak na grafice poniżej).

Reklama w weryfikacji Facebook
Reklama w weryfikacji Facebook

 

To tyle! Teraz uzbrój się w cierpliwość. Facebook potrzebuje czasu (do 48h choć zwykle dzieje się to szybciej), by zaakceptować Twoją kampanię.

Chcesz wykorzystać potencjał mediów społecznościowych, ale dopiero stawiasz pierwsze kroki w wirtualnym świecie? Szukasz wsparcia w działaniach? Skonsultuj się z nami.

 

Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji

Zobacz ostatnie wpisy:

Kategorie

Tagi

Tagi

Zapytaj o naszą ofertę