Reklama sklepu internetowego na Facebooku i Instagramie – jak zacząć?

Autorka:

Agnieszka Gryszkiewicz
Agnieszka Gryszkiewicz
Data publikacji:

24 marca 2021

Data aktualizacji: 19 listopada 2021

Data aktualizacji: 19 listopada 2021

Udostępnij:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Spis treści:

Masz już swój sklep internetowy. Prace nad jego stworzeniem zostały ukończone. Magazyn uzupełniony o produkty. Płatności online podpięte. Co teraz? Jak sprawić, by Twój e-commerce sprzedawał? Jednym ze sposobów jest reklama sklepu internetowego na Facebooku i Instagramie.
W poniższym artykule podpowiadamy od czego zacząć i na co zwrócić uwagę w tej właśnie kwestii.
Jeśli masz ochotę poczytać o reklamach na Facebook w pigułce zajrzyj tutaj Reklama na Facebook

Co jest potrzebne by zacząć z reklamą sklepu internetowego na Facebooku i Instagramie?

Poniżej kilka niezbędnych kroków, które trzeba przejść, zanim reklamy z celem konwersja lub sprzedaż z katalogu ruszą.

1. Konto reklamowe – zakładamy menedżera firmy i z jego poziomu tworzymy konto reklamowe

2. Połączenie konta na Instagramie z menedżerem firmy – z poziomu menedżera firmy w zakładce konta kliknij na konta na Instagramie i zaloguj się do konta na IG, które chcesz dodać

3. Piksel Facebooka – piksel utworzysz korzystając z https://www.facebook.com/events_manager – po jego utworzeniu masz kilka opcji dodania go do strony sklepu: możesz to zrobić ręcznie, możesz skorzystać z Google Tag Managera. Możesz także skorzystać z integracji Facebooka np. w przypadku PrestaShop, WordPress, OpenCard, WooCommerce, Magento.

 

Zainstaluj piksel Facebooka
Zainstaluj piksel Facebooka

 

Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji

 

4. Kody zdarzeń – tutaj podobnie możesz instalować je ręcznie lub zdać się na automatyczne wykrywanie zdarzeń przez Facebook (funkcja aktywna od 2019 roku), ewentualnie uzupełniając je o brakujące poprzez dodawanie zdarzeń z poziomu menedżera zdarzeń.

 

Kody zdarzeń
Kody zdarzeń

 

Aby sprawdzić, czy zdarzenia są poprawnie odczytywane skorzystaj z funkcji testowanie zdarzeń umieszczonej w menedżera zdarzeń. Jest to przydatne narzędzie pokazujące wszystkie konwersje i te standardowe i niestandardowe. Dodatkowo to narzędzie działa dokładniej niż powszechniej znana wtyczka Facebook Piksel Helper.

 

Testowanie zdarzeń
Testowanie zdarzeń

 

Chcesz otrzymywać informacje o aktualnościach ze świata social media? Zapisz się poniżej



 

5. Katalog produktów – plik w którym znajdują się wszystkie informacje o produktach, które sprzedajesz w sklepie. Można go wgrać za pomocą menedżera sprzedaży lub zintegrować w menedżerze sprzedaży automatycznie ze sklepem.

 

Katalog produktów
Katalog produktów

 

6. Integracja katalogu produktów ze sklepem na Facebooku i Instagramie – można połączyć katalog produktów ze sklepem na Facebooku i Instagramie tak, by w sklepie wyświetlały się automatycznie produkty z katalogu i tym samym nie trzeba było ich wprowadzać i edytować ręcznie. Można to zrobić z poziomu menedżera sprzedaży oraz biznes menedżera.

 

Reklama sklepu internetowego na Facebooku i Instagramie: czym różni się reklama z celem konwersja od reklamy z celem sprzedaż z katalogu?

1. Reklama z celem konwersja ma na celu wyświetlanie reklam osobom, które z największym prawdopodobieństwem podejmą wartościowe działania. Działania takie jak dokonanie zakupu lub dodanie informacji o płatnościach, w Twojej witrynie, aplikacji lub Messengerze.

2. Reklama z celem sprzedaż z katalogu umożliwia użycie docelowej grupy odbiorców w celu wyświetlania odbiorcom reklam z przedmiotami z katalogu.

 

Cele kampanii
Cele kampanii

 

Zapytaj o naszą ofertę wypełniając brief

 

System reklamowy Facebooka i Instagrama jest w stanie dowieźć najlepsze rezultaty przy min. 50 konwersjach na zestaw reklamowy tygodniowo. Nie każdy sklep internetowy ma taką skalę działania. Stąd często stosowaną opcją jest ustawianie kampanii z celem konwersja, gdzie konwersją nie jest sam zakup, ale dodanie do koszyka bądź przejście na stronę płatności. Z takiego rodzaju ustawień konwersji korzysta się również w przypadku zupełnie nowych kampanii. W momencie, gdy zaczynamy reklamować sklep.

 

PRZECZYTAJ TAKŻE: Sprzedaż z katalogu na Facebooku i Instagramie