Sprzedaż z katalogu na Facebooku i Instagramie

Autorka:

Picture of Agnieszka Gryszkiewicz
Agnieszka Gryszkiewicz
Data publikacji:

26 marca 2021

Data aktualizacji: 19 listopada 2021

Data aktualizacji: 19 listopada 2021

Udostępnij:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Spis treści:

Reklama z celem sprzedaż z katalogu umożliwia użycie docelowej grupy odbiorców w celu wyświetlania odbiorcom reklam z przedmiotami z katalogu. Jest to najbardziej popularna forma kampanii w świecie e-commerce. W tym artykule zwrócimy uwagę na ważne kwestie dotyczące ustawień kampanii sprzedaż z katalogu na Facebooku i Instagramie.

Panel reklamowy w tym rodzaju kampanii różni się przede wszystkim kartą odbiorcy. Domyślnie w karcie odbiorcy targetowanie jest ustawione na remarketing. Możesz retargetować reklamy wśród osób, które podjęły interakcję z Twoimi produktami na Facebooku i poza nim.

 

Zapytaj o naszą ofertę wypełniając brief

 

Targetowanie reklam w przypadku kampanii sprzedaż z katalogu na Facebooku i Instagramie 

 

Do wyboru masz opcje typu:

1. Promuj produkty wśród osób, które wyświetliły te produkty lub dodały je do koszyka w ciągu ostatnich np. 30 dni (przy początkach z tego typu kampaniami warto przyjąć takie okno czasowe)

2. Promuj produkty wśród osób, które dodały te produkty do koszyka w ciągu ostatnich np. 30 dni

3. Promuj produkty wśród użytkowników, którzy wyświetlili te produkty lub dodali je do koszyka z poniższego zestawu produktów w ciągu ostatnich np. 30 dni

4. Promuj produkty wśród osób, które zakupiły produkt z poniższego zestawu w ciągu ostatnich np. 30 dni

5. Promuj produkty wśród odbiorców niestandardowych na podstawie interakcji z produktami – ta opcja umożliwia np. kierowanie reklam do osób, które wyświetlały Twoje produkty przez ostatnie 90 dni, ale nie dokonały żadnego zakupu w czasie ostatniego miesiąca.

 

Grupa odbiorców
Grupa odbiorców

 

Chcesz otrzymywać informacje o aktualnościach ze świata social media? Zapisz się poniżej



 

Karta odbiorcy umożliwia również znajdowanie potencjalnych klientów, nawet jeśli nie podejmowali interakcji z Twoją firmą. Tutaj funkcjonalność wygląda dokładnie tak samo, jak w przypadku pozostałych celów reklamowych na Facebook.

 

Grupa odbiorców potencjalnych
Grupa odbiorców potencjalnych

 

Jaki rodzaj optymalizacji kampanii sprzedaż z katalogu wybrać?

 

Zapytaj o naszą ofertę wypełniając brief

 

W karcie optymalizacja i wyświetlenie wybierz zdarzenie, które ma być celem optymalizacji dla zestawu reklam. Twój wybór definiuje odbiorców reklam, wpływając na uzyskiwany rezultat. Jeśli na przykład wybierzesz optymalizację pod kątem kliknięć linku, reklama będzie wyświetlana osobom, które z największym prawdopodobieństwem klikną link.

Reklama optymalizowana na zdarzenia konwersji – wyświetli reklamy osobom, które z większym prawdopodobieństwem podejmą działanie, kiedy zobaczą produkt z katalogu.

Warto zacząć od opcji zdarzenia konwersji z typem zakup, jeśli ustawisz kampanię po raz pierwszy i szacujesz ilość zakupów na kilkadziesiąt w skali tygodnia. Jeśli ilość zakupów będzie mniejsza przejdź na zdarzenie typu dodanie do koszyka. Stosuj raczej model atrybucji: 7 dni po kliknięciu.

 

Optymalizacja i wyświetlanie
Optymalizacja i wyświetlanie

 

PRZECZYTAJ TAKŻE: Reklama sklepu internetowego na Facebooku i Instagramie – jak zacząć?