7 wskazówek, jak poprawić zasięgi na instagramie

Agnieszka Gryszkiewicz
Agnieszka Gryszkiewicz

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji

Spis treści:

Jeśli chcesz poprawić swoją pozycję w rankingach za pomocą algorytmów Instagrama, najlepsze co możesz zrobić, to prowadzić jak najwięcej interakcji (polubienia, komentarze, udostępnienia, zapisywanie i wiadomości prywatne. Dzięki istniejącej już społeczności nabierasz rozpędu i wkrótce możesz przekonać się, że Twoje treści trafiają do nowych odbiorców.

Oto 7 sposobów na zwiększenie zasięgów i dotarcie do nowych odbiorców, dzięki algorytmom Instagrama:

 

#1 Poznaj najnowsze funkcje Instagrama

Szukasz szybkiego sposobu na przychylność algorytmów? Poznaj najnowsze funkcje Instagrama!

Instagram cały czas poszerza swoje możliwości (jak np. REELS), by pomagać w zwiększaniu zasięgów, więc warto korzystać z najnowszych trendów i wykorzystać ten nowy impuls do działania.

 

#2 Zachęcaj do większej interakcji dzięki naklejkom na stories

Naklejki na stories są doskonałym sposobem na zwiększenie zaangażowania swoich odbiorców, a co za tym idzie – im większe zainteresowanie Twoimi postami, tym bardziej algorytmy je wzmocnią.

Istnieje bardzo dużo ciekawych naklejek, jednak te, które mają rzeczywisty wpływ na zwiększenie zaangażowania, to:

· ankieta

 

· suwak

 

· emotikony

 

· pytania

 

Naklejki z ankietą, suwakiem czy emotkami działają szybko i praktycznie z każdą marką. Natomiast, naklejki z pytaniami nie dają tak szybkich odpowiedzi, jednak mogą być bardzo dobrym sposobem na zwiększanie autentycznego zaangażowania odbiorców, co jest niezwykle cenne dla algorytmów Instagrama.

 

Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji

 

#3 Zachęcaj do komentowania

Instagram potwierdził, że jednym z ważniejszych czynników zwiększających zasięgi są komentarze. Jednym z najlepszych sposobów, na zachęcenie obserwatorów do komentowania naszych postów, jest dodawanie napisów i dołączenie CTA (wezwanie do działania), co znacznie zwiększa ich zaangażowanie. Może to być tak samo proste, jak poproszenie obserwujących o podzielenie się swoimi przemyśleniami, odczuciami, dwukrotne kliknięcie na tak lub oznaczenie znajomych w komentarzach.

 

#4 Zoptymalizuj strategię z hasztagami

Hasztagi – są jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do obserwatorów na Instagramie, co oznacza więcej wyświetleń, a następnie – zwiększoną przychylność algorytmów. Dzięki skutecznej strategii użycia hasztagów, dotrzesz do większej liczby nowych odbiorców, którzy są istotni dla rozwoju Twojej marki.

 

Chcesz otrzymywać informacje o aktualnościach ze świata social media? Zapisz się poniżej

 

 

#5 Krzyżowa promocja treści na Instagramie

Jeżeli szukasz szybkiego sposobu na zwiększenie zaangażowania i poprawy skuteczności algorytmów, promocja krzyżowa jest najlepsza na start.

Wraz z rozwojem Instagrama, rośnie ilość kanałów, którymi można udostępniać swoje treści: feed, stories, IGTV, Reels. Dzięki tej różnorodności, możesz strategicznie podejść do tworzenia swojego contentu.

Dodaj podgląd do filmu na IGTV na swoim koncie lub dodanie stories o świeżo wrzuconym wpisie.

 

#6 Bądź na bieżąco z bezpośrednimi wiadomościami

Tak samo jak komentarze i polubienia, wiadomości bezpośrednie są równie ważnym wyznacznikiem zaangażowania dla algorytmów Instagrama.

Być może już zauważyłaś / zauważyłeś, że konta, z którymi często wymieniasz bezpośrednie wiadomości, znajdują się na samym początku na Twoim kanale – algorytmy Instagrama robią wszystko, co w ich mocy, aby dostarczać Tobie treści, które według nich chcesz zobaczyć.

Jednym ze sposobów wykorzystania tego dla swoich korzyści, jest regularne zapraszanie swoich odbiorców do wysyłania wiadomości bezpośrednich ze swoimi pytaniami lub opiniami.

 

Zapytaj o naszą ofertę

 

#7 Korzystaj z Instagram analytics, aby zobaczyć co działa

Monitorowanie Twoich działań na Instagramie, to jeden z najlepszych sposobów na wykorzystanie algorytmów. Lepsze zrozumienie tego, co działa pomoże opracować plan marketingowy, który pozwoli oszczędzić czas.

Instagram Analytics, to coś więcej niż tylko ustalenie, które zdjęcie, film lub stories wypadły najlepiej. Pełne zrozumienie tego, jak działają Twoje treści – poprzez śledzenie kluczowych wskaźników w czasie – jest niezbędne, aby wiedzieć, co pomaga poprawić zasięgi na koncie.

W centrum Twojej strategii w 2021 roku powinno się znaleźć utrzymywanie kontaktu z odbiorcami.

Budowanie prawdziwych relacji ze swoimi obserwatorami, to najlepszy sposób „zhakowania” algorytmów na Instagramie.

Zapytaj o naszą ofertę