Na co warto zwrócić uwagę, gdy zaczynasz z reklama na LinkedIn. Poniżej zbiór porad, które pomogą Ci uniknąć wielu błędów. Szybciej dowieziesz lepsze rezultaty.
1. Pamiętaj, że nie można zmienić waluty w jakiej rozliczane będzie Twoje konto na LinkedIn po jego utworzeniu.
2. Powiadomienia o odrzuceniu reklam
Wato wejść w zakładkę ustawienia kontaktu przy koncie reklamowym i wybrać powiadomienia mailowe w przypadku kończenia się kampanii oraz w przypadkach odrzucenia reklam. W przeciwnym razie powiadomienia będą widoczne jedynie po zalogowaniu się do konta. Aplikacja mobilna LinkedIn nie daje na tę chwilę możliwości obsługi kont reklamowych.
3. Dane do faktury
Na LinkedIn dane do faktury wprowadzisz bezpośrednio w trybie edycji konkretnej faktury. Domyślnie na fakturze zobaczysz dane zaciągnięte z Twojego profilu.
Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji
4. Dlaczego reklama może się nie wyświetlać? Najważniejsze powody:
4.1 Zbyt niska stawka ustalona ręcznie – stosuj górą stawkę z widełek symulujących rezultaty kampanii, bądź pozostań przy automatycznych ustawieniach w tym zakresie
4.2 Zbyt mała grupa docelowa. Minimalna wielkość grupy na LinkedIn to 300 osób (dla porównaniu na Facebooku to 1000 osób).
4.3 Naruszenie polityki dotyczącej reklam https://www.linkedin.com/legal/ads-policy.
5. Twórz osobne kampanie dla każdego typu targetowania
Celuj w grupy o liczebności od kilku do kilkunastu tysięcy osób. Nie twórz nowych kampanii do tej samej grupy, stwórz drugą reklamę w tej samej kampanii. Nie testuj więcej niż 3 reklamy na kampanię. Testuj reklamy co najmniej tydzień, później optymalizuj: wygaszaj, dokładaj nowe.
6. Reklama z celem konwersja
Z uwagi na ceny reklam na LinkedIn zazwyczaj lepsze rezultaty przynosi reklama z celem odwiedziny witryny, kierowana na dedykowany landing page, który został już wcześniej przetestowany np. w kampaniach na Facebooku i wiesz, że ma bardzo wysoki współczynnik konwersji. Taka reklama będzie w rezultacie tańsza tzn. koszt za konwersję, na której Ci zależy będzie niższy.
Chcesz otrzymywać informacje o aktualnościach ze świata social media? Zapisz się poniżej
7. Ustawienia grup docelowych w reklamach na LinkedIn
W ustawieniach dotyczących grup docelowych targetowanych na Polskę, polskie województwa lub miasta, wybieraj raczej język profilu: angielski
Dlaczego? Grupy z j. polskim profilu są mniej liczne od tych z j. angielskim. Powód? Grupa z j. polskim jest zawarta w tej z j. angielskim.
8. Automatyczne rozszerzenie grupy docelowej przez LinkedIn
Ta funkcja jest domyślnie włączona. Lepiej jednak będzie z niej zrezygnować. Grupa docelowa na LinkedIn powinna być raczej mocno dookreślona. Koszty reklam są tu wysokie więc warto popracować nad precyzyjnym określeniem do kogo chcemy dotrzeć i jeszcze zawęzić tę grupę. W jaki sposób?
a) Możemy wykluczyć np. listy firm konkurencyjnych. Jak stworzyć taką listę? Skorzystaj z narzędzia do tworzenia grup niestandardowych.
b) Dobrym pomysłem jest również połączenie w targetowaniu takich opcji:
1. funkcji z poziomem w hierarchii,
2. wielkości firmy z funkcją,
3. funkcji z umiejętnościami,
4. umiejętności z umiejętnościami,
5. poziomu w hierarchii i branż z umiejętnościami,
6. funkcji z latami doświadczeń,
7. lat doświadczenia i poziomu w hierarchii.
Zapytaj o naszą ofertę wypełniając brief
9. Wgrywanie list i tworzenie grup podobnych
Aby wgrać listę do LinkedIn i utworzyć na jej podstawie grupę podobnych potrzebnych jest min. 300 rekordów. W przypadku osób wystarczą same adresy e-mail. W przypadku firm: nazwa firmy powinna być identyczna, jak ta stosowana przez firmę na LinkedIn.
Najefektywniejsze, najlepsze jakościowo grupy podobne tworzy się na podstawie list (grup) zawierających co najmniej 1000 osób. Grupy podobne to dobry pomysł na tzw. TOFU, czyli tworzenie góry lejka sprzedażowego.
10. Grafiki w reklamach
Na LinkedIn nie ma ograniczeń co do ilości tekstu na grafikach. To ograniczenie znane Ci zapewne z Facebooka i Instagrama nie ma tutaj zastosowania.
W reklamach na LinkedIn lepiej niż zdjęcia sprawdzają się aple tworzące tło (jednolite wypełnienia kolorem) lub ramki.
Nie zapomnij o CTA (call to action), czyli wezwaniu do określonej reakcji.
Format karuzelowy świetnie sprawdzi się w opowiadaniu historii. Wykorzystaj to, że LinkedIn nie nakłada ograniczeń związanej z ilością tekstu na grafikach.
11. Tekst reklam
Skup się na korzyściach, zdania formułuj w stronie czynnej, zakomunikuj do kogo jest skierowana reklama. Korzystaj z krótkich zdań. Pisz zwięźle. Od razu daj znać potencjalnym odbiorcom, jaki problem rozwiązujesz.