Reklama na LinkedIn krok po kroku

Klaudia Kardaś
Klaudia Kardaś

Udostępnij:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji

Spis treści:

Obecnie LinkedIn staje się najważniejszym portalem internetowym do budowania relacji biznesowo-zawodowych. Chcąc trafić ze swoją ofertą czy treściami do różnych przedsiębiorców, managerów lub do potencjalnych klientów warto pomyśleć nad zainwestowaniem w reklamę właśnie na LinkedIn. 

Jak zrobić to sprawnie i bezstresowo? Mamy nadzieję, że ten artykuł pomoże wyjaśnić wszystkie wątpliwości – i to w kilku prostych krokach.

 

Krok #1 Utworzenie konta w Menedżerze kampanii LinkedIn

Menedżer kampanii jest jednym z ważniejszych narzędzi na LinkedIn, służącym do tworzenia i zarządzania reklamami. Dzięki Menedżerowi reklam, mając różne cele marketingowe i budżety, możemy osiągać oczekiwane rezultaty. Program został tak skonstruowany i zaprojektowany, że krok po kroku poprowadzi każdego (i to niezależnie od zaawansowania), przez cały proces tworzenia kampanii. 

Aby stworzyć konto w Menedżerze kampanii LinkedIn należy posiadać konto osobiste (nie jest konieczne posiadania wersji Premium). Następnie generujemy stronę firmową. Mając już utworzony profil, wystarczy przejść do panelu tworzenia reklamy i wybrać zarządzanie reklamami. Dodajemy nazwę konta, walutę i formę rozliczenia – klikamy zapisz. Gdy konto reklamowe będzie już utworzone, automatycznie zostanie przyznany nam status menedżera konta i administratora ds. rozliczeń. Takie uprawnienia znacznie ułatwią później pracę, np. gdy będziemy chcieli przypisać inne osoby, firmy lub organizacje do swojego konta.     

 

Menedżer kampanii reklamowych na LinkedIn
Menedżer kampanii reklamowych na LinkedIn

 

Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji

 

Krok #2 Tworzenie Kampanii reklamowej

Chcąc utworzyć kampanię reklamową na LinkedIn wybieramy opcję Utwórz kampanię. Zostaniemy wówczas przekierowani do strony, na której rozpocznie się cały proces tworzenia i konfiguracji reklamy, idealnie skrojonej pod nasze potrzeby. 

Wskazujemy odpowiednią grupę kampanii i nadajemy dla niej nazwę (ważne by była krótka i zrozumiała dla wszystkich osób, które będą się nią zajmować – nie jest ona widoczna dla zewnętrznego odbiorcy). 

Gdy powyższe czynności zostaną zrealizowane, możemy przejść do następnego etapu, jakim jest konfiguracja 

 

Chcesz otrzymywać informacje o aktualnościach ze świata social media? Zapisz się poniżej


 

Krok #3 Konfiguracja Kampanii reklamowej

Aby móc trafić do grupy docelowej, w pierwszej kolejności należy dobrze skonfigurować naszą kampanię.

Cały proces składa się z kilku punktów i każdemu z nich należy poświęcić trochę czasu na dopracowanie wszystkich szczegółów, które mogą okazać się kluczowe dla skuteczności reklamy.

Aby dobrze skonfigurować kampanię reklamową na LinkedIn należy określić:

  • • Cel kampanii reklamowej – na LinkedIn są dostępne 3 tematy przewodnie: świadomość marki, zainteresowanie (generowanie potencjalnych klientów) lub konwersje. Dobrze określony cel kampanii reklamowej może zapewnić dostosowanie reklamy do konkretnych odbiorców, a co za tym idzie, zapewnić zwrot z inwestycji oraz tworzenie odpowiednich raportów i statystyk.

 

Konfiguracja kampanii
Konfiguracja kampanii

 

  • • Grupa odbiorców – określenie parametrów danej grupy docelowej pomoże przekierować reklamę do konkretnych osób. Im trafniej zostanie opisany potencjalny odbiorca, tym większa będzie skuteczność kampanii. Określając profil klienta warto wziąć pod uwagę: branżę, stanowisko, płeć, wykształcenie, zainteresowania. Co ciekawe, istnieje możliwość wykluczenia konkretnych grup odbiorców, do których nie chcemy, aby trafiły nasze treści. 
  • • Formaty reklamy na LinkedIn – istnieje możliwość wypróbowania różnych formatów reklamowych, tak aby wybrać najlepiej pasujące pod daną strategię marki. Ważne jest określenie, czy chcemy budować świadomość o naszych produktach i usługach, czy jednak, naszym głównym celem będzie generowanie leadów. Poszczególne formaty reklam zostały stworzone tak, aby każdy z nich był przyporządkowany do konkretnego celu. Z dostępnych na LinkedIn opcji są, m.in. reklamy z pojedynczym zdjęciem, karuzela, video, spotlight lub oferty pracy.
  • • Budżet – istnieje kilka opcji określenia odpowiedniego budżetu dla naszej kampanii. Można ustawić maksymalny budżet dzienny, całkowity lub stworzyć mix – dzienny i całkowity. Dla początkujących użytkowników dużą pomocą mogą okazać się prognozy wyników udostępnianych przez LinkedIn, np. ile wyświetleń i kliknięć można się spodziewać przy danej grupie docelowej. Należy jednak mieć na uwadze, że są to szacunki, a nie pewne dane.

 

Zapytaj o naszą ofertę wypełniając brief

 

Krok #4 Monitorowanie i optymalizacja kampanii reklamowej na LinkedIn

Sukces kampanii reklamowej w dużej mierze zależy od odpowiednio skonfigurowanych danych: dobrze dobranej grupy docelowej, określeniu konkretnego celu, doboru formatu i budżetu. Warto co jakiś czas testować nowe rozwiązania i sprawdzać, jak się sprawdzają inne funkcje. Należy nauczyć się czytać statystyki, aby stale kontrolować czy, np. grafiki są trafione? Czy treść jest stworzona pod konkretną grupę docelową lub czy wybrano najlepszy czas na kampanię? Warto mieć również na uwadze, że jeżeli reklama nie przynosi oczekiwanych rezultatów (zwłaszcza finansowych), można ją nie tylko zmodyfikować, ale również całkowicie wyłączyć.

Wiemy, że tworzenie reklamy na LinkedIn do najłatwiejszych nie należy. Jednak, mamy nadzieję, że dzięki naszym 4 krokom, nabierzesz większej pewności siebie i z sukcesem zaczniesz działać na LinkedIn. Pamiętaj – dzięki dobrze utworzonej i skonfigurowanej kampanii reklamowej znacznie przybliżysz się do upragnionego celu: do zwiększenia zainteresowania produktami i/lub usługami, do częstszych odwiedzin na Twojej stronie lub profilu, do generowania bazy danych potencjalnych klientów. A to wszystko prowadzi do uzyskania satysfakcjonujących zysków finansowych. Życzymy powodzenia!

Zapytaj o naszą ofertę