LinkedIn – formaty reklamowe

Autorka:

Picture of Klaudia Kardaś
Klaudia Kardaś
Data publikacji:

7 listopada 2021

Data aktualizacji: 21 czerwca 2023

Data aktualizacji: 21 czerwca 2023

Udostępnij:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji

Spis treści:

Aby reklama mogła spełnić swoje zadanie marketingowe, w pierwszej kolejności powinno się ustalić jej cel oraz co i komu oferujemy.

 

Ustalenie celów reklamy na LinkedIn

Razem z menedżerem kampanii reklamowych można ustalić cele marketingowe danej reklamy. 

Na LinkedIn cele kampanii podzielone są na trzy grupy: 

  • • Świadomość – chcę, żeby więcej osób dowiedziało się o mojej marce lub organizacji.
  • • Zainteresowanie – chcę, aby więcej osób odwiedziło mój profil na LinkedIn, stronę internetową lub poza nią. Również, aby więcej osób weszło w interakcję z moimi publikacjami – czyli krótko mówiąc są to: wizyty na profilu, stronie Internetowej lub landing page’u. Ponadto, ważnym czynnikiem zainteresowania jest zaangażowanie potencjalnych klientów (np. polubienia, komentarze, polecenia) 
  • • Konwersje – Chcę, aby inni wykonali określone cele – zbieranie kontaktów do potencjalnych klientów i zachęcanie ich do wykonania określonych działań (np. zapis na newsletter, webinary, podzielenie się opinią o produkcie) lub szukanie odpowiednich kandydatów do pracy (oferty pracy)

 

Konfiguracja kampanii
Konfiguracja kampanii

 

Przedstawione cele podzielone są na mniejsze segmenty. Ich głównym zadaniem jest pomoc przy stworzeniu pełnej ścieżki kampanii marketingowej. Kiedy określimy podstawowy cel reklamy, wówczas można przejść do wyboru odpowiedniego formatu, aby jeszcze lepiej zoptymalizować wyniki kampanii.

 

Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji

 

Rodzaje formatów reklamowych na LinkedIn

LinkedIn daje możliwość wypróbowania różnych formatów reklamowych, tak aby wybrać najlepiej pasujące pod konkretną strategię marki. Ważne jest określenie, czy chcemy budować świadomość o naszych produktach i/lub usługach, czy naszym głównym celem będzie po prostu generowanie leadów.

Poszczególne formaty reklam zostały stworzone tak, aby każdy z nich był przyporządkowany do konkretnego celu. Kiedy to wszystko będzie już jasne, można przejść krok dalej i wybrać interesujący nas format reklamy, z dostępnych na platformie opcji:

 

  • Reklamy z pojedynczymi zdjęciami – ten rodzaj reklamy składa się z tekstu i zdjęcia, których głównym zadaniem jest nakierowanie odbiorcy do wykonania konkretnej akcji. Reklamy z pojedynczym zdjęciem idealnie nadają się do „odsyłania” klientów bezpośrednio do profilu na LinkedIn, na landing page, do strony internetowej, do formularza generowania leadów albo zachęcić do aplikowania na dane stanowisko.

 

  • Karuzele reklam – umożliwiają one wyświetlanie wielu obrazów w jednym formacie. Co ciekawe, każde zdjęcie w karuzeli może być podlinkowane do innej strony (przycisk CTA). Takim sposobem w jednej reklamie można przedstawić różne oferty danej marki.

 

  • Reklamy video – pozwalają w profesjonalny i unikatowy sposób opowiedzieć historię marki (storytelling), pokazać się jako ekspert, przedstawić nowe idee lub case study albo podzielić się opiniami swoich klientów. Przy okazji, można podlinkować zewnętrzne strony lub bezpośrednio profil marki na LinkedIn.

 

 

  • Reklamy tekstowe – informacje – skierowane są do konkretnej grupy odbiorców, na podstawie lokalizacji, danych demograficznych, umiejętności czy zainteresowań i najczęściej składają się z nagłówka, krótkiego opisu i zdjęcia. Reklamy informacyjne umieszczone są po prawej stronie pulpitu w LinkedIn

 

  • Reklamy Spotlight – jej głównym zadaniem jest przekierowanie potencjalnego klienta na landing page lub do konkretnej strony internetowej (witryny). Ten rodzaj reklamy bardzo dobrze sprawdza się przy budowaniu świadomości marki. 

 

    • Reklamy ofert pracy – pozwala na spersonalizowanie oferty pod konkretny typ osoby, która akurat jest poszukiwana na dane stanowisko. Pomaga promować firmę i stanowisko pracy, przy jednoczesnym „wyławianiu” najlepszych kandydatów wśród użytkowników LinkedIn.

 

  • Reklama konwersacyjna – pozwala na bardziej osobistą, a tym samym lepszej jakości interakcję z potencjalnym klientem, poprzez tworzenie reklam w formie InMail (Message Ads). Treść (w direct message lub na skrzynkę LinkedIn), jaka trafia do naszych odbiorców, wzbogacona jest o klikalne przyciski CTA, takie jak: zapisz się na Newsletter, zapisz się na webinar, odwiedź stronę, case studies, itd. Kierowane treści można odpowiednio personalizować, co niewątpliwie przekłada się później na wysokie zaangażowanie odbiorców.

 

Formaty reklam LinkedIn
Formaty reklam LinkedIn

 

Chcesz otrzymywać informacje o aktualnościach ze świata social media? Zapisz się poniżej


 

Budżet reklamowy na LinkedIn

Aby móc dobrze przeprowadzić kampanię reklamową, należy uiścić odpowiednią opłatę. Dla większości formatów reklamowych na LinkedIn można już na samym początku ustalić konkretny budżet (dzienny lub całkowity). 

Jeżeli mamy problem z określeniem stawki za reklamę, zawsze istnieje możliwość analizy szacunków wykonanych przez LinkedIn – ile można się spodziewać kliknięć i wyświetleń przez określoną grupę docelową w danym okresie. 

 

Budżet reklamowy na LinkedIn
Budżet reklamowy na LinkedIn

 

Wyniki naszych działań marketingowych na LinkedIn zależą od wielu czynników: dobrze określonej grupy docelowej, trafnie dobranych grafik, opisu, formatu, celu, czasu i odpowiedniego budżetu na kampanię. Warto stale testować i próbować kolejne rodzaje reklam. Nie należy zamykać się tylko na jeden format reklamowy. Zaleca się regularną analizę statystyk, by śledzić efekty kampanii marketingowych – co się sprawdza, co należy zmienić, a z czego całkowicie zrezygnować.

 

Zapytaj o naszą ofertę wypełniając brief

 

Warto mieć na uwadze, że jeżeli reklama nie przynosi oczekiwanych rezultatów finansowych, można ją zmodyfikować lub całkowicie wyłączyć.

Zapytaj o naszą ofertę