LinkedIn lead ads

Klaudia Kardaś
Klaudia Kardaś

Udostępnij:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji

Spis treści:

LinkedIn już od dłuższego czasu nie jest tylko platformą, służącą do zawierania i utrzymywania kontaktów biznesowych. Obecnie z powodzeniem można budować na niej swoją markę osobistą oraz prowadzić kampanie sprzedażowe.

Pozyskiwanie danych – warto, czy nie warto?

Generowanie leadów – to często jedyne kampanie reklamowe realizowane w firmach. Jednak, dzięki LinkedIn Ads takie kampanie służą już nie tylko do gromadzenia przypadkowych adresów e-mail. Dobrze przeprowadzony proces pozyskiwania odpowiednich danych, może pomóc przy tworzeniu profilu klienta idealnego. Takiego, do którego trafią nasze treści, produkty i usługi. Informacje na temat ich zainteresowań, preferencji zakupowych, czy chociażby danych demograficznych stanowią niesamowite źródło wiedzy dla każdego twórcy i przedsiębiorcy. 

Generowanie leadów pomaga przy tworzeniu list odbiorców i pozyskiwania subskrybentów zainteresowanych naszą ofertą. A co za tym idzie, dobrze przeprowadzony proces gromadzenia danych i tworzenia bazy potencjalnych klientów, ma znaczny wpływ na zwiększenie efektywności sprzedaży.

 

Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji

 

LEAD GEN FORM – Formularz generowania leadów w kampaniach Lead Ads na LinkedIn

Formularz generowania leadów – to pierwszy krok w tworzeniu bazy  potencjalnych klientów. Jaki powinien być skonstruowany aby przynosić zamierzone efekty? Przede wszystkim, nie może być on zbyt skomplikowany. Co ciekawe, dobrze napisany formularz będzie pobierać wszystkie niezbędne dane bezpośrednio z profilu na LinkedIn. Jest to, niewątpliwie idealne rozwiązanie pod smartfony i tablety, na których ciężko się wypełnia małe rubryczki. Jedyne co można edytować, to adres e-mail. Później wystarczy, jednym kliknięciem, wyrazić zgodę na wykorzystywanie danych przez reklamodawcę i voilà!

Po kliknięciu w przycisk CTA (call to action – wezwanie do działania), weryfikacji wszystkich informacji, wyrażeniu wszelkich zgód na przetwarzanie i gromadzenie danych, formularz powinien się zamknąć, a następnie pojawić się podziękowanie i nagroda (lead magnet – o tym w dalszej części artykułu 😉  za poświęcony czas.

 

Jak generować leady na LinkedIn? 5 Prostych kroków do sukcesu

  • • KROK 1 – na swoim profilu należy zalogować się do MENEDŻERA KAMPANII
  • • KROK 2 – tworzymy konto reklamowe i przechodzimy do zakładki AKTYWA KONTA, po czym należy kliknąć na zakładkę FORMULARZ GENEROWANIA POTENCJALNYCH LEADÓW
  • • KROK 3 – klikamy UTWÓRZ FORMULARZ i wypełniamy go najważniejszymi informacjami, takimi jak: nazwa, język, nagłówek, informacja o danej ofercie, RODO – polityka ochrony prywatności (adres URL jak i treść)
Krok nr 3 - Utwórz formularz
Krok nr 3 – Utwórz formularz
  • KROK 4 – w wygenerowanym formularzu wybieramy informacje, jakie chcemy uzyskać. Warto jednak pamiętać, aby formularz był krótki i konkretny i nie powodował niepotrzebnych frustracji w trakcie jego wypełniania. Jeżeli chodzi o ilość pytań należy ograniczyć się do niezbędnego minimum. Warto również zastanowić się nad pytaniami niestandardowymi (wyboru). Można zaproponować wykonanie jakiejś akcji (CTA), np. przejdź do strony marki/firmy, pobierz prezent, wyświetl xyz, itd.
  • • KROK 5 Gdy wszystko jest zweryfikowane i gotowe, należy kliknąć UTWÓRZ. Jeżeli firma dysponuje dodatkową platformą automatyzacji marketingu do zarządzania potencjalnymi klientami np. HubSpot, to można skorzystać z opcji – UKRYTE POLA. Umożliwiają one tworzenie i śledzenie dodatkowych opcji w raportach potencjalnych klientów, a to pozwala lepiej zrozumieć kluczowe aspekty, takie jak: skuteczność kanałów, zasobów, formularzy i kampanii. Co ciekawe, ukryte pola nie będą widoczne dla innych użytkowników. Te narzędzia służą wyłącznie do raportowania i testowania.

Formularz wykorzystuje się w kampaniach z celem generowanie potencjalnych klientów. Reklama zostanie pokazana osobom, które z największym prawdopodobieństwem podejmą działanie, które określasz jako cenne dla Twojej firmy.

LinkedIn Lead Ads - Określenie celu
LinkedIn Lead Ads – Określenie celu

 

Chcesz otrzymywać informacje o aktualnościach ze świata social media? Zapisz się poniżej


 

6 dodatkowych tipów, które przybliżą nas do celu

  • Lead magnet – bezpłatny dodatkowy materiał w postaci e-booka, webinaru, checklisty – w zamian za poświęcony czas na wypełnianie formularza i pozostawienie swoich danych.
  • Remarketing – warto postarać się dotrzeć również do tych osób, które odwiedziły już dany profil / stronę / zaangażowały się w treści.
  • Testowanie – nie warto ograniczać się tylko do jednego formatu reklamowego – testuj, próbuj i sprawdzaj różne opcje i warianty.
  • Prostota – proś tylko o najpotrzebniejsze dane – takie, które pomogą realizować cele marketingowe kampanii. Nie warto domagać się podawania zbyt szczegółowych informacji. Takie działania wzbudzają tylko niechęć i obniżają konwersję.
  • Systematyczność – ważne, by wygenerowane leady pobierać i obrabiać na bieżąco – nie zostawiaj tej czynności „na później”.
  • Użyteczność – utrzymuj stały kontakt ze swoimi odbiorcami, nie ograniczaj się tylko do jednej, automatycznie wygenerowanej sekwencji powitalnej. Nie pozwól o sobie zapomnieć pozyskanym leadom.

 

Zapytaj o naszą ofertę wypełniając brief

 

Przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na wybór różnych celów dla swoich działań marketingowych. Nie zmienia to jednak faktu, że generowanie leadów wciąż jest jednym z popularniejszych rodzajów kampanii na LinkedIn. Prawidłowo przeprowadzony proces generowania leadów sprawi, że trafisz idealnie do swoich person zakupowych, czyli np.  osób na konkretnych stanowiskach, pracujących w odpowiedniej wielkości firmach. Dzięki czemu możesz tworzyć takie treści, które ulepszą i bardziej spersonalizują relacje z konkretną grupą odbiorców. 

Dalej pozostaje już tylko ocieplanie kontaktów i zmiana kwalifikacji leadów z marketingowych na sprzedażowe.

Zapytaj o naszą ofertę