Reklama na LinkedIn

Klaudia Kardaś
Klaudia Kardaś

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji

Spis treści:

Reklama jest dźwignią handlu – chyba nie ma takiego przedsiębiorcy, który chociaż raz nie usłyszał tego powiedzenia. Można więc pokusić się o stwierdzenie, że bez reklamy, nie ma sprzedaży. A co za tym idzie – produkty i usługi nie przynoszą oczekiwanych zysków. Poniekąd jest to prawda. Mimo to, można spotkać twórców, którzy twierdzą, że dobry produkt sam się obroni i znajdzie odpowiednich nabywców.

Współczesny marketing rządzi się innymi prawami, niż było to 10, 15 czy 20 lat temu. Można jeszcze postawić na, tzw. marketing szeptany – w końcu nie ma nic lepszego niż bezpośrednie rekomendacje od zadowolonych klientów. Jednak, czy to wszystko wystarczy, aby stanowiło bazę marketingową dla naszego produktu?

 

Internet czy telewizja? Rodzaje reklam internetowych

Jeszcze do niedawna prym w pozyskiwaniu nowych klientów wiodły radio i telewizja. Z czasem, jednak, stały się one dość kosztowną, a jednocześnie mało efektywną inwestycją. Bardzo szybko ich miejsce zajął Internet. Pojawiły się nowe możliwości, które były poza zasięgiem klasycznych mediów.

Zarówno małe, jak i duże firmy mogą sięgnąć po różne sposoby reklamowania swoich usług lub produktów, korzystając z:

  • • Google Ads
  • • Facebook Ads
  • • Influencer Marketing
  • • Mailing
  • • Artykułów sponsorowanych
  • • LinkedIn Ads

 

Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji

 

Co to jest linkedin i czy warto mieć tam konto?

O ile Google Ads i reklamy na Facebook są już znane szerszemu gronu, to warto zwrócić uwagę na coraz popularniejszy LinkedIn. Jest to jeden z najważniejszych portali do nawiązywania wartościowych kontaktów zawodowo-biznesowych. Fakt, nie ma jeszcze tak dalekich zasięgów jak Facebook czy Instagram, ale z roku na rok rośnie w siłę (jest tam zarejestrowanych około 500 mln użytkowników na całym świecie).

Poza tym, swoje konta posiadają tam osoby z przeważnie wyższym wykształceniem i bogatym doświadczeniem zawodowym. Jeżeli więc zależy nam, aby z usługą lub produktem trafić do managerów, dyrektorów lub wpływowych marketerów, powinniśmy jak najszybciej założyć sobie konto właśnie na LinkedIn.

 

LinkedIn lead ads

Jak każdy portal, również LinkedIn ma swoje wady i zalety. Co prawda, można dokonywać opłaty w dowolnej walucie, m.in. w euro, dolarach (USD) czy złotówkach (PLN), ale nie zmienia to faktu, że cena jest wciąż wysoka. Poza tym, menedżer kampanii LinkedIn ma mniej funkcji niż np. ten na Facebook.

Nie trzeba jednak przekreślać go już na samym początku. Warto pamiętać o tym, że konkurencja na tym portalu społecznościowym nie jest jeszcze tak silna, jak gdzie indziej (np. na wspomnianym Facebooku). Poza tym, dzięki łączeniu ze sobą w jednym miejscu specjalistów z różnych branż i krajów, znacznie zwiększamy szanse na trafienie z reklamą do właściwie stargetowanych klientów.

Zainwestowanie w reklamę na LinkedIn pomaga osiągnąć wyznaczone cele, przez różne firmy i przedsiębiorstwa. Niezależnie od tego, ile osób zatrudniają i jaki mają status finansowy.

W takim razie, jakie korzyści może przynieść reklama na LinkedIn?

 

  • • Możliwość targetowania swoich produktów i usług pod konkretną branżę, zawód, a nawet stanowisko.
  • • Kampanię można zakończyć w dogodnym dla nas momencie.
  • • Możliwość wysyłania reklam poprzez prywatne Wiadomości LinkedIn.
  • • Istnieje też opcja spersonalizowanych reklam – dostosowanych do preferencji naszych potencjalnych klientów.

 

Oczywiście, to tylko niektóre zalety inwestowania w reklamę na LinkedIn. Jednak już teraz dają sporo do myślenia i naprawdę warto się nad nimi zastanowić.

 

Reklama na LinkedIn – krok po kroku

Kiedy w końcu przekonamy się do zainwestowania naszych środków w możliwości LinkedIn, warto zacząć od założenia profilu prywatnego, a następnie strony firmowej (Company Page) lub strony marki (Showcase Page). Dopiero wtedy można założyć konto reklamowe w Menedżerze kampanii reklamowych LinkedIn.

Kolejnym krokiem będzie utworzenie i odpowiednia konfiguracja (określenie celów, grupy docelowej, formatów reklam, miejsca docelowego i budżetu) kampanii marketingowej. Następnie przechodzimy do stworzenia reklam konkretnych usług i produktów. Ostatnim etapem jest optymalizacja i monitoring wyników naszych działań.

 

Konfiguracja kampanii marketingowej LinkedIn
Konfiguracja kampanii marketingowej LinkedIn

 

Ważne, by regularnie śledzić to, czy reklama przynosi zamierzone cele. Warto jest próbować i testować różne formaty, lokalizacje, treści i grupy.

 

Chcesz otrzymywać informacje o aktualnościach ze świata social media? Zapisz się poniżej


 

Menedżer kampanii LinkedIn

LinkedIn Campaign Manager jest narzędziem służącym, przede wszystkim, do zarządzania reklamami. Za jego pomocą można nie tylko stworzyć i uruchomić pełną kampanię, ale również ocenić jej skuteczność. Jakie jeszcze funkcje oferuje? Prowadzi twórców przez cały proces tworzenia kampanii reklamowych, skrojonych pod daną grupę docelową. W ofercie są również różne rodzaje reklam, a także dodatkowa opcja zamieszczania ich w innych aplikacjach, tak aby dotrzeć ze swoimi produktami do większej liczby potencjalnych klientów. Jak można przeczytać bezpośrednio na stronie LinkedIn: ta platforma została stworzona tak, aby pomóc osiągnąć sukces wielu firmom i organizacjom, posiadającym różne cele marketingowe i różne budżety na reklamę.

 

Grupa docelowa LinkedIn
Grupa docelowa LinkedIn

 

LinkedIn – formaty reklamowe

Razem z menedżerem można ustalić cele marketingowe danej reklamy – podzielone na trzy grupy (Świadomość, Zainteresowanie, Konwersje), a te na mniejsze segmenty. Ich głównym zadaniem jest pomoc przy stworzeniu pełnej ścieżki kampanii marketingowej. Kiedy uda nam się określić ten podstawowy cel reklamy, wówczas można przejść do wyboru odpowiedniego formatu, aby jeszcze lepiej zoptymalizować wyniki kampanii.

 

Formaty reklam LinkedIn
Formaty reklam LinkedIn

 

Na pewno każdy znajdzie coś dla siebie. Do wyboru jest, m.in. reklama z pojedynczym zdjęciem, filmy wideo, karuzele, reklamy tekstowe, spotlight, czy chociażby zwykłe ogłoszenie o pracę.

 

Budżet i harmonogram
Budżet i harmonogram

 

Zapytaj o naszą ofertę wypełniając brief

 

Reklama to inwestycja i zarazem spory wydatek. Dlatego warto wcześniej sobie dobrze przeanalizować to, co chcemy dzięki niej osiągnąć, do kogo trafić, co za jej pomocą sprzedać. Dobrze przeprowadzona kampania na LinkedIn może przynieść niesamowite korzyści i przychody. Jednak, np. błędne określenie grupy docelowej, może nas słono kosztować. Należy sprawdzić, porównywać możliwości różnych kanałów na social mediach i wyciągać wnioski. I kto wie, może akurat okazać się, że najlepszym wyborem będzie właśnie LinkedIn Ads.

Jak skutecznie stworzyć reklamę i efektywnie przeprowadzić kampanię na LinkedIn przeczytacie w naszych, następnych artykułach.

Zobacz ostatnie wpisy:

Kategorie

Tagi

Tagi

Zapytaj o naszą ofertę