Koszty reklam na LinkedIn
Koszty reklam na LinkedIn są określane przez system aukcyjny online, który pozwala zalicytować konkurencyjną stawkę za wyświetlenie reklamy. Gdy prowadzisz kampanię reklamową, konkurujesz z innymi reklamodawcami, którzy chcą dotrzeć do podobnej grupy odbiorców co Ty.
Co wpływa na cenę reklam na LinkedIn?
Grupa odbiorców, stawka, cel i wskaźnik istotności.
Im bardziej popularna grupa odbiorców, tym droższa reklama.
Kwestie stawek są nieco bardziej skomplikowane, ponieważ występuje ich kilka rodzajów. Na LinkedIn mamy stawkę automatyczną, stawkę maksymalną i ulepszoną stawkę CPC.
Automatyczne ustawianie stawki
wykorzystuje uczenie maszynowe, aby zoptymalizować cały Twój budżet w celu dostarczenia większej liczby kliknięć, wyświetleń i konwersji. Jeśli wybierzesz Stawkę automatyczną, pobierzemy opłatę za wyświetlenie i nie możesz wybrać limitu stawki.
Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji
Stawka maksymalnych kosztów (ręczne ustawianie stawki) (CPC, CPM, CPV, CPS)
pozwala określić maksymalną kwotę, jaką jesteś w stanie zapłacić za kliknięcie (CPC), 1000 wyświetleń (CPM), za wysłanie (CPS) lub za wyświetlenie (CPV). Wysokość stawki należy określić na podstawie tego, jaką wartość dla Twojego biznesu mają wyniki kampanii (kliknięcia, wyświetlenia lub konwersje).
Ulepszona stawka CPC:
stawka ta jest określona na podstawie kosztu za kliknięcie (CPC), a LinkedIn automatycznie zoptymalizuje stawkę w ten sposób, aby uzyskać najwięcej kliknięć, reakcji lub konwersji. Stawki w tej opcji są optymalizowane tylko wtedy, gdy zaznaczysz pole wyboru między rodzajem stawki a wysokością stawki.
Jeśli wygrasz aukcję, zapłacisz jednego centa więcej niż następna najwyższa stawka.
Cel kampanii wpływa na opcje stawki dostępne w kampanii. Sposób pobierania opłaty za kampanię zależy od wybranego rodzaju stawki.
Wskaźnik istotności reklamy:
podczas aukcji na LinkedIn wyżej punktowane są istotne, interesujące reklamy. Reklamy są oceniane pod względem istotności na podstawie współczynnika kliknięć, komentarzy, poleceń i udostępnień. Im bardziej istotna jest reklama, tym niższa cena.
Możesz kontrolować wydatki na reklamę, ustawiając maksymalną stawkę lub budżet oraz datę rozpoczęcia i zakończenia kampanii.
Rodzaje stawki maksymalnej pozwalają ustawić limit stawki dla poszczególnych licytacji. Ustawienie limitu może ograniczyć wydatki w całej kampanii.
Chcesz otrzymywać informacje o aktualnościach ze świata social media? Zapisz się poniżej
Jak optymalizować reklamy na LinkedIn?
Na stronie edytowania kampanii na LinkedIn w części ze stawkami LinkedIn podaje zalecane zakresy stawki. Są to tzw. prognozowane wyniki (patrz grafika poniżej). Sugerowany zakres stawki to szacunkowa wartość obecnie konkurujących stawek zaoferowanych przez innych reklamodawców chcących dotrzeć do tej samej grupy odbiorców. Im wyższa stawka, tym bardziej konkurencyjne stają się reklamy, przez co wzrasta szansa na szybkie osiągnięcie celu kampanii. Koszt kampanii nie jest z góry ustaloną wartością, ale jest określony na podstawie systemu aukcyjnego, w którym reklamodawcy konkurują między sobą o kliknięcia i wyświetlenia.
Możliwości optymalizacji wg celów i rodzajów stawek obrazuje poniższa tabela.
* Jeśli cel został określony jako Wyświetlenia wideo, ustawienie stawki według wyświetleń zoptymalizuje kampanię, aby zwiększyć liczbę przypadków, gdy ktoś zobaczył reklamę (wyświetlenia), a ustawienie stawki według wyświetleń wideo zoptymalizuje kampanię pod kątem liczby przypadków, gdy ktoś wyświetli wideo przez co najmniej dwie sekundy, podczas gdy wideo zajmuje co najmniej 50% ekranu, lub kliknie przycisk wezwania do działania, w zależności od tego, co nastąpi jako pierwsze.
** Jeśli dezaktywujesz domyślnie włączoną opcję ulepszonej stawki CPC, maksymalna stawka CPC zostanie zoptymalizowana tylko pod kątem kliknięć (nie liczby wysłanych formularzy generowania potencjalnych klientów lub konwersji).
Zapytaj o naszą ofertę wypełniając brief
Koszty, a rodzaje budżetów na LinkedIn
Na LinkedIn możesz ustalić dla kampanii reklamowej budżet dzienny
Ten budżet to maksymalna kwota, którą chcesz wydać na dzień. Minimalny budżet dzienny wynosi 10 USD. Jeśli wybierzesz budżet dzienny, kampania będzie naliczany codziennie na czas trwania kampanii. Rzeczywiste dzienne wydatki mogą być do 20% wyższe niż dzienny budżet wprowadzony.
Całkowity budżet to łączna kwota, jaką będziesz wydawać na cały harmonogram kampanii, od daty rozpoczęcia do daty końcowej. Codzienne wydatki mogą się różnić np. można wydać 10% budżetu na konkretny dzień i 30% na inny dzień.. Jednak łączne wydatki nigdy nie przekroczą całkowitego budżetu kampanii.
Gdy wybierzesz opcję Ustaw budżet dzienny i całkowity, możesz ustawić zarówno budżet całkowity, jak i budżet dzienny kampanii.
Rzeczywiste dzienne wydatki mogą być do 50% wyższe niż wprowadzony dzienny budżet. Jednak łączne wydatki nigdy nie przekroczą budżetu całkowitego kampanii.
Po wybraniu opcji Ustaw budżet dzienny i całkowity można ustawić tylko harmonogram kampanii ciągłej bez daty zakończenia, ponieważ kampania zakończy się po osiągnięciu kwoty budżetu dożywotniego np. budżet całkowity wynosi $1000, budżet dzienny $100. W danym dniu wydatki mogą wynosić nawet do $150. Jednak łączne wydatki kampanii nie przekroczą $1000. Kampania zakończy się, gdy wydasz cały budżet w wysokości $1000, po około 10 dniach.