Nie da się ukryć – udana komunikacja w mediach społecznościowych, to nie dzieło przypadku. Posty które zdobywają sympatię setek, a nawet tysięcy osób to rezultat analizy oraz systematycznej pracy. Chcąc zachować płynność, która pomoże utrzymać zainteresowanie naszych obserwujących, należy publikować treści w konkretnych przedziałach czasowych, dobierając do tego odpowiednie pory dnia. Z pomocą przychodzą nam narzędzia do planowania postów.
Nie ukrywam, że wybór narzędzi do planowania wpisów, zajął mi sporo czasu. Ciężko było mi dobrać program, z którym współpracowałoby mi się najlepiej. Testowałam różne programy i aplikacje, dzięki czemu mogę teraz podzielić się z Wami moim porównaniem, liczę że ułatwię Wam decyzję 🙂 :
Creator Studio – darmowe narzędzie do planowania postów na Facebooku i Instagramie
To narzędzie udostępnione przez Facebooka, które wchodząc na rynek, zastąpiło wiele zewnętrznych aplikacji do planowania postów. Za jego pomocą jesteśmy w stanie planować i publikować posty na Facebooku oraz Instagramie.
Creator Studio dla Facebooka
Jeśli chcesz korzystać z narzędzi przygotowanych dla Facebooka, wystarczy zalogować się na platformie, następnie wejść w bezpośredni link do creatora – fb.com/creatorstudio. Po lewej stronie znajdują się wszystkie zakładki dotyczące zarządzania Twoim fanpagem: biblioteka treści, statystyki, skrzynka odbiorcza, monetyzacja, narzędzia kreatywne, ustawienia.
Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji
W lewym górnym rogu znajduje się również przycisk „Utwórz post” który prowadzi nas do głównej funkcjonalności, czyli tworzenia i planowania postów. Zakładka „bibiloteka treści” to spis postów opublikowanych oraz tych zaplanowanych przez nas (a także inne osoby, które mają status Administratora na stronie).
Zakładka „statystyki” przedstawia nam w dość okrojonej formie, wyniki naszych działań. Pozycja „skrzynka odbiorcza” umożliwia nam przejrzystą i prostą moderację.
Temat „Monatyzacji” przez Creatora poruszę w następnych artykułach na ten moment wspomnę tylko że są dużo lepsze miejsca do ustawiania efektywnej promocji. Zaglądajcie na naszą stronę, niebawem znajdziecie więcej pomocnych materiałów dotyczących tworzenia kampanii reklamowych na FB :).
Dalej mamy Narzędzia kreatywne, które dawały spore pole możliwości, niestety na ten moment zostały mocno ograniczone do opcji transmisji na żywo oraz nagrań.
Kolejna zakładki to ustawienia oraz zasoby, obie przekierowują nas już do Business Facebook oraz Menadżera Reklam.
Creator Studio dla Instagrama
Najpierw musimy połączyć konto na Instagramie ze swoim fanpagem na Facebooku, następnie wybrać ikonkę Instagrama na górnym pasku w kreatorze. Sam panel jest bardzo podobny do tego dla Facebooka, główną zaletą jest fakt, iż korzystamy z bezpłatnego/ bez reklam narzędzia do planowania postów na Instagramie. To właśnie ta funkcja wyróżnia Creator Studio.
Buffer – płatne narzędzie do planowania postów
Jeśli interesuje Was program obsługujący Linkedin, sytuacja staje się nieco bardziej skomplikowana, ponieważ platforma nie udostępnia darmowego planera komunikacji.
Jednym z programów przychodzących w tej sytuacji z pomocą jest Buffer. Program obsługuje Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest oraz wspomniany już Linkedin. Aktualna cena za obsługę to koszt od 15 $ miesięcznie.
Jeśli publikujesz te same treści na różnych platformach, Buffer zdecydowanie ułatwi to zadanie, ponieważ oferuje podstawowe funkcje automatyzacji. Jeśli stworzysz post na Facebook, następnie zaznaczysz opcję Instagram, ta sama treść wraz z ilustracja będą przekopiowane do planera Instagrama. Ta funkcja dotyczy wszystkich obsługiwanych przez program platform.
Chcesz otrzymywać informacje o aktualnościach ze świata social media? Zapisz się poniżej
Planoly – płatne narzędzie do planowania postów
Estetom, aplikacja o której teraz mowa, bardzo przypadnie do gustu 🙂
Szata graficzna to pierwsze, co zwróciło moją uwagę, gdy poznawałam Planoly. Planer został stworzony w celu zarządzania treściami na Instagramie, aktualnie obsługuje również Pinterest.
Gdybym miała wymienić jedną, największą zaletę tej aplikacji, byłaby to możliwość planowania IG Stories! Jest to unikalna cecha, niedostępna w bezpłatnym Creator Studio. Aplikacja daje również możliwość planowania postów pod kątem spójności zdjęć. Układamy posty jak kafelki i sprawdzamy czy pasują do siebie, tworzą zgrany feed.
Cena za obsługę od 7 do 23 $, do wyboru są trzy pakiety, w zależności od potrzeb użytkownika / agencji.
Later – bezpłatne w wersji podstawowej narzędzie do planowania postów
Jest to program, który pomoże Wam w automatyzacji publikacji postów na Instagramie, Pintereście oraz (co jest nowością) na Tik Toku. Prócz planowania wpisów, Later proponuje dobór odpowiednich do tematyki konta hashtagów oraz analizę wyników na Instagramie.
Cena za obsługę? Jeśli publikujesz do 30 postów miesięcznie, możesz korzystać z bezpłatnej wersji, pakiety powyżej 30 lub z większa ilością użytkowników to opłaty miesięczne od 15 do 40 $. Jeśli wybierzesz pakiet roczny, cena jest minimalnie niższa.
Zapytaj o naszą ofertę wypełniając brief
Hootsuite – płatne narzędzie do planowania postów
Aplikacja obsługuje wszystkie najpopularniejsze platformy: Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube oraz Pinterest. Korzystanie z Hootsuite zaczynamy standardowo od podpięcia obsługiwanych przez nas kont w wymienionych serwisach. Narzędzie umożliwia nam planowanie i publikacje postów bezpośrednio z poziomu aplikacji. Posiada też inne funkcje, takie jak masowe dodawanie wpisów za pośrednictwem plików CSV, czy dodatek do przeglądarki Chrome, pozwalający publikować interesujące rzeczy zaraz po znalezieniu ich w sieci.
Pierwsze 30 dni obsługi dostępne jest za darmo, następne to cena od 19 dolarów za miesiąc.
Napoleoncat – płatne narzędzie analityczne umożliwiające także planowanie wpisów
Na koniec narzędzie, które przyznam, od początku bardzo mnie zainteresowało. Napoleoncat to coś więcej niż program do planowania postów. To polska platforma internetowa, która przygotowała rozwiązania zarówno dla jednoosobowych firm, jak i dla agencji a nawet influencerów.
Jak podaje sama marka – NapoleonCat jest narzędziem, które przyspiesza czas reakcji w mediach społecznościowych nawet o 66%. Czas reakcji skraca się między innymi dzięki możliwości moderacji z jednego miejsca. Co więcej mamy opcje powiadomienia w formie sms np. o komentarzach pozostawionych pod naszymi postami. To dość unikalna cecha. Co jeszcze pozwala na szybszą reakcję w mediach społecznościowych? Na pewno obserwacja konkurencji. NapoleonCat proponuje śledzenie działań innych marek oraz tworzenie raportów porównawczych, dzięki którym można ocenić swoje postępy na tle konkurencji i branży. Dużą wygodą będą również funkcje automatyzacji – takie jak planowanie postów czy zbiorcze publikowanie, jednocześnie na kilku kanałach.
A co ciekawego znajdą influencerzy? NapoleonCat posiada kreator Dashboardów pozwala on dowolnie łączyć dane z różnych profili społecznościowych, blogów oraz dodawać opisy i logotypy. Tworząc Dashboard automatycznie generuje się link, który można udostępnić partnerowi biznesowemu, bez screenshotów i tworzenia prezentacji w PowerPoint. Platforma, jako oficjalny Partner Marketingowy Facebooka gwarantuje wiarygodność danych.
Cena za miesięczną obsługę przy jednym profilu, dla jednej osoby opcja standard to koszt od 61 zł miesięcznie. Ceny zmieniają się z zależności od pakietu i ilości obsługiwanych kont, pełen cennik znajdziecie na stronie.
HubSpot – oprogramowanie CRM umożliwiające w wersji płatnej planowanie wpisów
HubSpot – narzędzie z wieloma funkcjami oraz możliwościami rozszerzeń – integracji. Pozwala poukładać pracę marketingu i sprzedaży. Zarządzać bazą klientów. Wysyłać newsletter. Tworzyć landing page pod kampanie reklamowe. Zautomatyzować procesy. W jednym miejscu, w przystępny sposób agreguje dane, tak by nie mieć złudzeń, który kanał dowozi wyniki 🙂
I gdyby tego było mało posiada najbardziej intuicyjną i wygodną opcję planowania wpisów w social media.
W ramach planera mamy do wyboru trzy opcje: zarządzanie, monitorowanie i analizowanie.
W ramach opcji zarządzania z poziomu opublikowanych wpisów mamy dostępne usuwanie, kopiowanie, widok wpisu w danym kanale oraz utworzenie reklamy. HubSpot umożliwia planowanie na LinkedIn, Facebooku i Instagramie.
Panel, w którym wprowadzamy treści oraz dołączamy materiały jest przejrzysty. Do wpisu możemy dołączyć grafikę statyczną bądź film. Z tego poziomu możemy wybrać lokalizację bądź język grupy potencjalnych odbiorców. Dodatkowo dostępna jest funkcja dodania wpisu do aktywnych kampanii, bądź założenia z poziomu planera nowej kampanii promującej daną treść.
Wpisy można planować również hurtowo, dodając je poprzez wczytanie pliku w formacie csv lub Excel.
Opcja planowania dostępna jest w płatnej wersji HubSpot – Marketing Hub Professional. Więcej na temat możliwości oprogramowania HubSpot w zakresie mediów społecznościowych oraz szeroko pojętego marketingu oraz sprzedaży znajdziesz na stronie https://www.businessweb.pl/co-to-jest-hubspot/
Które narzędzia do planowania postów wybrać? Wszystko zależy od naszych potrzeb. Zwykle kierujemy się ceną, ale jak wiadomo czas to pieniądz i warto korzystać z dostępnych udogodnień 🙂