Jeszcze kilka lat temu, nikt nie zastanawiał się nad tym, aby rozwijać swoją firmę za pomocą Instagrama. Dzisiaj natomiast, mało kto sobie wyobraża, że można mówić o jakimkolwiek rozwoju, bez odpowiedniego konta i profilu w mediach społecznościowych. Nastaw się na sprzedaż poprzez Instagram.
Dzięki milionom aktywnych użytkowników Instagram jest niczym kura, znosząca złote jajka. Odpowiednio zadbana może mieć ogromny wpływ na zwiększenie sprzedaży w Twojej firmie. Planując strategię na najbliższy rok, nie zapominaj o stworzeniu profesjonalnego profilu biznesowego właśnie na IG.
Cały sekret tkwi w dobrze przygotowanej strategii. Dlatego dzisiaj postanowiliśmy pomóc Wam trochę i przedstawić osiem wskazówek, które pomogą rozkręcić sprzedaż Waszych produktów i usług na Instagramie:
Wskazówka #1: Utwórz profesjonalny profil biznesowy – zacznij sprzedawać przez Instagram
Jeżeli chcesz stworzyć swoją markę na Instagramie, upewnij się, że profil biznesowy, jest całkowicie odseparowany od konta osobistego. Następną rzeczą, którą powinieneś zrobić, to wybrać nazwę. Ale pamiętaj, powinna być ona prosta, chwytliwa i od razu kojarzona z Twoją marką.
Następny krok, to zdjęcie. Najlepiej wybierz takie o wysokiej rozdzielczości (min. 110×110 px). Może to być, np. logo Twojej marki. Nie zapominaj jednak, że dla potencjalnego odbiorcy najważniejsze jest pierwsze wizualne wrażenie.
Zanim ktokolwiek kliknie „obserwuj”, musi najpierw uwierzyć w Twoją markę. Opracuj BIO, które zaintryguje odbiorców. Aby ułatwić potencjalnym klientom odnalezienie Twojego profilu, będą również potrzebne odpowiednio dobrane frazy kluczowe i hasztagi.
Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji
Wskazówka #2: Sukces – czym jest dla Twojej marki i jak go sobie wyobrażasz?
Według przeprowadzonych badań, aż 62% użytkowników Instagrama wykazuje większe zainteresowanie daną marką, po wcześniejszym obejrzeniu jej reklam i kampanii marketingowych na swoim kanale lub w Stories. Marketing w mediach społecznościowych to motor rozwojowy dla Twojej firmy, a co za tym idzie, ważne jest, by określić, czego oczekujesz od swojej marki.
W tym celu, odpowiedz sobie na parę pytań, m.in. do kogo kierujesz swój produkt? Komu chcesz zaoferować swoją wiedzę i jak taka pomoc może przyczynić się do rozwoju Twojego biznesu? Jakie są Twoje cele i w jaki sposób sprzedaż na Instagramie pomoże Ci je osiągnąć?
Zgodnie z ostatnimi badaniami rynku, 11% amerykańskich konsumentów robi zakupy właśnie na Instagramie. Wydawać by się mogło – niewiele. Jednak z ponad miliarda użytkowników miesięcznie, te 11% zmienia się w setki tysięcy potencjalnych klientów.
Bardzo dobrą praktyką rozszerzania swoich wpływów, jest umieszczanie reklam na Stories, w swoim BIO czy na IG-tv, zachęcając tym samym, potencjalnych klientów do działania za pomocą linków zakupowych lub hasztagów.
Wskazówka #3: Poznaj swojego idealnego odbiorcę, zwiększ Twoje szanse na większą sprzedaż przez Insagram
Korzystając z interaktywnych naklejek, ankiet lub pytań, możesz określić, czego chcą Twoi odbiorcy na tej samej platformie, na której odbędzie się Twoja kampania.
Pamiętaj, statystyki pokazują, że potencjalni konsumenci szukają na Instagramie rzeczy, których potrzebują. Dowiedz się więc, kim są Twoi odbiorcy i jak im możesz pomóc, a utworzysz społeczność, która będzie chętniej sięgała po Twoje produkty.
Wskazówka #4: Używaj funkcji zakupów na Instagramie
Dzięki tej funkcji na IG, klienci będą mogli dokonywać zakupów bezpośrednio na profilu lub zostaną przekierowani na Twoją stronę internetową. Funkcja ta jest dostępna tylko dla kont biznesowych (firmowych).
Chcesz otrzymywać informacje o aktualnościach ze świata social media? Zapisz się poniżej
Wskazówka #5: Zadbaj o wygląd Twojego profilu – wygląd sprzedaje na Instagramie
Głównym sposobem komunikacji na Instagramie wciąż pozostają zdjęcia i obrazy. Dlatego zakładając konto firmowe i tworząc pierwsze wpisy, pamiętaj, by były one atrakcyjne wizualnie, w pełni odpowiadające potrzebom Twoich odbiorców.
Wybierz motyw i kolorystykę, która będzie estetyczna i zgodna z założeniami marki
Ważna jest tutaj konsekwencja w działaniu. Na początku publikuj często i regularnie, aby nie stracić zainteresowania. W swoich pierwszych postach stale przeplataj motyw i kolorystykę, z kreatywnymi zdjęciami i przemyślanymi wpisami.
Wskazówka #6: Skoncentruj swoją strategię na hasztagach – zwiększ zasięgi wpisów sprzedażowych na Instagramie
Mimo różnych prognoz, znaczenie hasztagów nie zmalało. Wciąż jest to bardzo przydatne narzędzie, pozwalające potencjalnym odbiorcom na wyszukiwanie i znajdowanie Twoich treści. Hasztagi najlepiej sprawdzają się, gdy są dobrane pod konkretną grupę potencjalnych odbiorców. Znajdź swoją własną niszę – ludzi, którzy szukają kogoś takiego jak Ty.
Jednym ze sposobów na znalezienie popularnych hasztagów, adekwatnych dla Twojej branży jest monitorowanie działań konkurencji. Ale i tu możesz wpaść w pułapkę – nie wybieraj hasztagów związanych z 200 milionami postów. Wówczas Twoje treści mogą zniknąć w gąszczu wielu innych, podobnych do siebie. Hasztagi powiązane ze znacznie mniejszą ilością postów są lepsze i bardziej przydatne dla rozwoju Twojej marki.
Zapytaj o naszą ofertę wypełniając brief
Wskazówka #7: Twórz przemyślane Stories – sprzedawaj więcej przez Insagram
Dobrze zrobione i przemyślane Stories, zyskują coraz większe znaczenie. Jest to chyba obecnie jeden z popularniejszych sposobów rozwijania swojej marki i generowania sprzedaży. Pamiętaj jednak, by przed opublikowaniem filmiku na Twoim Story, upewnić się, że są one nie tylko informacyjne, ale również wciągające i zabawne. Korzystaj z różnych dodatkowych funkcji, jakie oferuje IG, np. naklejki, nakładki, filtry, itd.
Warto również rozważyć wykorzystanie Stories do prowadzenia konkursów czy zaprezentowania recenzji produktów.
Wskazówka #8: Wykorzystaj treści generowane przez użytkowników. Fan made content sprawdzonym sposobem na zwiększenie sprzedaży na Instagramie
Jest to znakomity, sprawdzony i darmowy rodzaj, tzw. marketingu szeptanego. Ty w zamian za drobne nagrody czy upominki, zachęcasz swoich potencjalnych odbiorców do tworzenia treści promujących Twój produkt lub usługi.
Zjawisko to można łatwo kontrolować za pomocą, np. hasztagów, przy pomocy których odnajdziesz członków swojej społeczności, lub po prostu sprawdzisz, kto Cię taguje.
Media społecznościowe nieustannie się rozwijają się i powiększają swoją ofertę dla przedsiębiorców. Instagram nie jest wyjątkiem. Mamy nadzieję, że nasza lista 8 wskazówek, aby rozkręcić sprzedaż na Instagramie, pomoże Wam w realizacji wszelkich planów sprzedażowych. Powodzenia!