Kiedy mamy założony profil prywatny i firmowy, kolejnym krokiem do stworzenia reklamy dla naszych usług, produktów i marki będzie utworzenie konta w Menedżerze kampanii LinkedIn. Jest to narzędzie, pozwalające nie tylko tworzyć i zarządzać kampaniami marketingowymi, ale również pomaga oceniać skuteczność reklam. Menedżer został tak zaprojektowany, aby mając różne cele marketingowe i budżety móc osiągnąć sukces.
Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji
Tworzenie konta reklamowego na LinkedIn
Nie jest to skomplikowana czynność. Mając utworzony profil na LinkedIn wystarczy przejść do panelu tworzenia reklamy i wybrać „zarządzanie reklamami”. Dodajemy nazwę konta, walutę i formę rozliczenia (należy pamiętać, że później nie będzie możliwości zmiany sposobu płatności).
Podczas tworzenia konta reklamowego LinkedIn możesz powiązać je ze stroną swojej organizacji.
Gdy konto reklamowe zostanie już utworzone, automatycznie będzie przyznany status menedżera konta i administratora ds. rozliczeń. Co znacznie ułatwia później pracę, np. będzie możliwe przypisywanie innych osób, firm lub organizacji do swojego konta.
Menedżer reklamowy LinkedIn poprowadzi każdego – i to niezależnie od zaawansowania w posługiwaniu się tą platformą, przez cały proces tworzenia kampanii.
Proces ten składa się z 6 punktów:
- • Nazwa kampanii i przypisanie jej do odpowiedniej grupy
- • Cel i format reklamy
- • Grupa odbiorców
- • Stawka, budżet i harmonogram kampanii
- • Przyciągająca treść reklamy
- • „Uruchom kampanię”
Chcesz otrzymywać informacje o aktualnościach ze świata social media? Zapisz się poniżej
Zarządzanie kontem reklamowym na LinkedIn
Na stronie głównej Menedżera kampanii LinkedIn jest dostęp do poszczególnych poziomów kampanii:
- • GRUPY KAMPANII – umożliwiają grupowanie powiązanych kampanii w celu zarządzania nimi na dużą skalę. Podczas tworzenia kampanii pierwszym krokiem jest wybranie grupy kampanii pliku. Umieszczanie powiązanych kampanii w tej samej grupie kampanii pozwala na:
- – Ustawienie w grupie kampanii budżetu całkowitego lub harmonogramu, który ogranicza wszystkie kampanie w grupie.
- – Zarządzanie stanem kampanii za pomocą grupy kampanii.
- – Wyświetlanie lub wyeksportowanie danych o skuteczności wszystkich kampanii w grupie.
- • KAMPANIE – umożliwiają wybór celu, odbiorcy, formatu, miejsca docelowego, budżetu i harmonogramu oraz śledzenie konwersji.
- • REKLAMY – umożliwiają wybór opublikowanej treści do zareklamowania, bądź samodzielne utworzenie reklamy na podstawie poniższego formularza.
Konfiguracja kampanii reklamowej na LinkedIn
Menedżer pozwala tworzyć reklamy według określonych potrzeb marketingowych. Po stworzeniu nowej kampanii, zostanie wyświetlona prośba o wybór jednego z celów marketingowych, m.in. świadomość marki, zainteresowanie, pozyskiwanie nowych klientów czy konwersje witryny.
Po zdefiniowaniu celu reklamy należy przejść do następnego kroku, jakim jest określenie grupy docelowej. Ważne, aby wiedzieć do kogo chcemy skierować nasze treści, by kampania była zyskowna.
Kolejno należy wybrać odpowiedni format reklamy. Są 4 główne rodzaje: tekstowe, graficzne, w wiadomościach i dynamiczne, a te dzielą się na mniejsze podgrupy, takie jak: karuzele, pojedyncze zdjęcia, video, treści sponsorowane, spotlight czy oferty pracy. Warto mieć na uwadze, że każda kampania może zawierać tylko jeden format, a ten wybierany jest w zależności od określonego wcześniej celu.
Następnie definiujemy miejsce, gdzie reklamy mają być wyświetlane. Określamy budżet, harmonogram kampanii, sposób rozliczenia, by na końcu prześledzić wyniki i konwersję naszych działań.
Zapytaj o naszą ofertę wypełniając brief
Samo utworzenie i wypuszczenie w świat reklamy nie jest gwarantem sukcesu. Warto pamiętać o stałym monitorowaniu jej rezultatów i testowaniu nowych formatów i rozwiązań, tak aby najefektywniej trafić do jak największej ilości potencjalnych klientów.