Tworzenie kontentu na TikTok
TikTok z założenia nie jest miejscem realizowania sprzedaży. Priorytety TikToka to rozrywka i autentyczność. Świadomość marki i zaangażowanie powinny być głównymi celami strategii obecności w tym kanale.
Aktualizacja 2023
W 2021 roku TikTok rozpoczął rozpoczął partnerstwo z globalną platformą e-commerce – Shopify. Zmieniając jednocześnie charakter swojej działalności.
#challenge
Transformacje, taniec, video reakcje to przykładowe formaty w tej kategorii. Popularne filmy znajdziecie pod:
#learnforme
#DJatHome
#leavemybody
Ten popularny format szybko rozprzestrzenia się na platformie. Ponad 50% użytkowników TikToka uczestniczyło w przynajmniej jednym #challenge, 35% użytkowników uczestniczy w #challenge regularnie.
Aktualizacja 2023
Z „2023 Trend Report” wynika, że trendem nr jeden jest tzw. actionable entertainment. Tutoriale, które zapewnią lepsze dotarcie do konsumenta.Silnym trendem tego roku jest również tematyka z obszaru self-care z naciskiem na dostarczanie odbiorcom radości. #TechTok, #TiredMom, #CleanTok to popularne i polecane hashtagi (technologia, parenting, sprzątanie).
Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji
użycie popularnej muzyki lub dźwięków
By zobaczyć co jest aktualnie w trendach zerknij na For You Page lub do zakładki Discover Page. Wybór popularnej muzyki lub dźwięków może sprawić, że Twoje wideo stanie się wiralowe. Firmy oprócz korzystania z zasobów muzycznych TikTok inwestują również we własne dźwięki.
Przykłady: Blissed i dźwięk Bright Idea #thisisbliss
Aktualizacja 2023
Polecamy również śledzenie zyskujących na popularności motywów muzycznych. Jeśli np. usłyszysz w radiu nowy hit, ma on duże szanse na szybki wzrost popularności na TikToku. Nagraj jak najszybciej film z udziałem tego utworu,masz spore szanse na viral. (Przykład Miley Cyrus Flowers, który w 3 tygodnie po premierze ma już 2,7 M nagrań na TikTok!).
duety
Jeśli konto nie jest prywatne a video nie trwa dłużej niż 15 s. z każdym takim materiałem możesz utworzyć duet w ramach TikTok. Inspiracja najdziesz pod #duet
Chcesz otrzymywać informacje o aktualnościach ze świata social media? Zapisz się poniżej
live
Tak samo jak na Instagramie na TikToku również występuje funkcja live. Dostępna jest dla kont powyżej 1000 fallowersów. Wszyscy Twoi fallowersi dostaną powiadomienie w momencie rozpoczęcia live.
Wirtualne monety – użytkownicy TikToka oglądający live maja możliwość wspierania twórcy wirtualnymi monetami. 100 monet odpowiada 1$. Wirtualne monety mogą być wymieniane na regularną walutę po obdarowaniu. Twórcy w zamian za monety udzielają odpowiedzi na pytania stawiane przez obserwujących lub w inny sposób wyróżniają daną osobę w trakcie live.
Aktualizacja 2023
Aby prowadzić live, trzeba mieć ukończone 16 lat, możliwość zarabiania poprzez wirtualne monety dostępna jest tylko dla pełnoletnich użytkowników.
Zbiór dobrych praktyk – czyli jak prowadzić konto na TikTok
Zawsze używaj pionowego video. Format 9:16
Zapełnij całą dostępną przestrzeń materiałem video.
Zadbaj o zwięzły przekaz
Dzięki temu widzowie dotrwają do końca materiału wideo, co wg niektórych Twórców na TikTok również przekłada się na zasięg filmu.
Zapytaj o naszą ofertę wypełniając brief
Zachowaj autentyczność
Treści tworzone w ramach konta na TikTok powinny być spójne z wizerunkiem marki, jej strategią i archetypem.
Twórz angażujący kontent
Początek filmu powinien na tyle zaciekawić widza, by dotrwał do końca filmu.
Opisuj filmy
Według TikToka najlepszy opis to taki, który odnosi się bezpośrednio do materiału wideo. Jest zarówno unikalny, jak i spersonalizowany, oraz ciekawy.
Używaj muzyki
TikTok to przede wszystkim medium muzyczne. Korzystaj z dźwięków, fragmentów piosenek, by Twoje video stało się bardziej interesujące.
Aktualizacja 2023
Utrzymaj uwagę „do samego końca”
W pierwszych sekundach filmu, zasiej ciekawość, zostawiając obietnicę w stylu „najlepsze na koniec filmu”. Taktyka sprawdzi się bardzo dobrze przy filmach edukacyjnych i instruktażowych.