Autorka:

Picture of Justyna Markiewicz-Nowacki
Justyna Markiewicz-Nowacki
Data publikacji:

19 sierpnia 2024

Data aktualizacji: 18 września 2024

Data aktualizacji: 18 września 2024

marketing kancelarii prawnych

Udostępnij:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji

Spis treści:

Aktywne prowadzenie mediów społecznościowych to coraz ważniejszy aspekt strategii marketingowych wielu firm. Nad własnymi profilami i stronami internetowymi myślą też prawnicy. Coraz chętniej korzystają oni z serwisów takich jak LinkedIn, Facebook czy Instagram, zwiększając tym samym świadomość własnej marki, pogłębiając zaufanie, jakim darzą ich klienci, oraz skutecznie promując swoje usługi. Cyfryzacja jest nieunikniona, dlatego warto się dowiedzieć, dlaczego kancelarie powinny prowadzić social media i jak budować widoczność marki.
 

Budowanie marki przez kancelarie prawne – dlaczego ma sens?

Media społecznościowe umożliwiają dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Dlatego też na budowanie profili własnej działalności decyduje się coraz więcej firm. Nurt ten nie omija również kancelarii prawnych, choć jeszcze niedawno reklamowanie się prawników w sieci było ograniczone. Zmiany przyszły w maju 2023 roku, kiedy to zmodyfikowano Kodeks Etyki Adwokackiej. Tym samym zniesiono zakazy odnoszące się do korzystania z informacji handlowej przez prawników. Dzisiaj kancelarie prawne mogą reklamować swoje usługi w internecie, za zgodą klientów publikować opinie oraz jawnie wskazywać swoje stawki. Warto pamiętać, że reklama musi zachowywać godność zawodu, a także nie zawierać agresywnych porównań w stosunku do konkurencji.

Dlaczego budowanie marki przez kancelarie prawne w social mediach ma sens? Przede wszystkim publikowanie wiedzy i doświadczeń na platformach społecznościowych przyczynia się do budowania zaufania klientów i pozytywnego wizerunku kancelarii. Dzięki mediom społecznościowym prawnicy mogą nawiązywać interakcję z klientami – użytkownicy mają możliwość komentowania i reagowania na publikowane treści. Z perspektywy firmy takie reklamowanie się w social mediach to także wyraz zewnętrznego public relations (PR).
 

Chcesz otrzymywać informacje o aktualnościach ze świata digital marketingu? Zapisz się poniżej


 

Kancelaria a budowanie marki – jak zrobić to poprzez social media?

Prowadzenie mediów społecznościowych kancelarii wymaga starannego przemyślenia i dostosowania do specyfiki branży. Nierzadko, zamiast samemu poświęcać czas na obmyślanie strategii, lepiej zlecić tego typu usługi agencji marketingowej lub zdolnemu copywriterowi. Niemniej jednak decydując się na samodzielne prowadzenie „sociali”, warto pamiętać o kilku filarach dobrze zaplanowanej kampanii w mediach społecznościowych. Oto kilka wskazówek, które pomogą osiągnąć sukces w sieci:

Sprecyzowanie celów – należy określić to, co chce się osiągnąć za pomocą mediów społecznościowych. Celem może być większa rozpoznawalność, nawiązanie nowych kontaktów biznesowych czy pozyskanie klientów.

• Wybór odpowiednich kanałów komunikacji – na początku to zadanie może się wydawać trudne, zwłaszcza przy ograniczonym budżecie na promocję. Celem jest wybranie takiego medium, które przyniesie największe korzyści. Można się tego uczyć metodą prób i błędów lub skorzystać z pomocy profesjonalisty. Na przykład Facebook stał się już domeną osób po 30-stce, podczas gdy platformy pokroju TikToka zrzeszają większą ilość młodych odbiorców.

• Dostosowanie treści – to przedstawienie grupy docelowej i dostosowanie do niej swoich treści – nie tylko grafik, ale i języka.

• Tworzenie treści jakościowych – powinno się stawiać na materiały, które dają odbiorcom jakąś wartość. W tym przypadku może to być ciekawa wiedza czy statystyka potwierdzająca profesjonalizm kancelarii.

• Stawianie na różne formaty – warto publikować nie tylko zdjęcia czy grafiki, ale również materiały wideo, które obecnie lepiej radzą sobie w przestrzeni internetowej.

• Wchodzenie w interakcje – dobrze jest odpowiadać na komentarze i pytania. To sposób na zaprezentowanie tego, jak otwarta na kontakt jest dana kancelaria.

• Regularność i organizacja – powinno się planować treści z wyprzedzeniem, utrzymując regularność publikacji, jak i spójność estetyczną.

• Wyciąganie wniosków – warto pamiętać, że porażki to również lekcja. Po każdej kampanii w social mediach warto się zastanowić, co można było zrobić lepiej.
 

Budowanie marki przez kancelarie prawne na LinkedIn

LinkedIn często jest określany jako „Facebook, ale dla firm i pracowników” lub podobnie. Nic dziwnego, ponieważ platforma już samym wyglądem nawiązuje do popularnego medium Marka Zuckerberga. Obecnie jest to jeden z najprężniej rozwijających się serwisów. Jak może go wykorzystać kancelaria prawna? LinkedIn pozwala na kreowanie profesjonalnego wizerunku, udostępnianie publikacji, artykułów oraz prezentacji. Jest doskonałym miejscem do nawiązywania relacji biznesowych, a także do poszukiwania potencjalnych klientów i kontrahentów. Dzięki swojemu profesjonalnemu charakterowi ułatwia networking oraz docieranie do określonych grup docelowych. Zapewnia możliwość budowania profesjonalnego wizerunku zarówno dla indywidualnych prawników, jak i całych firm. Jednakże LinkedIn ma jedną istotną wadę – posty zamieszczane przez strony firmowe mają znacznie mniejsze zasięgi niż te pochodzące z profili osobistych. Dlatego też ważne jest zaangażowanie tych kont w promocję. Warto nakłonić pracowników, partnerów kancelarii, czy kontrahentów do reagowania na posty, udostępniania ich czy dodawania komentarzy. W ten sposób skutecznie zwiększymy zasięg publikowanych treści.
 

Potrzebujesz pomocy w działaniach reklamowych? Skorzystaj z naszych konsultacji

 

Budowanie marki przez kancelarie prawne na Facebooku

Facebook jest już przesycony treścią. Dlatego tutaj, jak i na bliźniaczym Instagramie (którego można połączyć z Facebookiem), warto tworzyć krótkie i chwytliwe posty, najlepiej treści graficzne w prosty i zwięzły sposób przekazujące to, o czym chcemy informować. Prawnicy mają możliwość zakładania stron firmowych, mogą także tworzyć grupy, organizować wydarzenia i publikować posty na temat zagadnień prawnych. Dodatkowo platforma umożliwia bezpośrednią komunikację z kancelarią za pomocą Messengera. Niestety serwis ma swoją wadę – coraz bardziej stawia na monetyzację zasięgów, co jest związane z wysokim stopniem konkurencyjności treści zamieszczanych w tym miejscu. Jeśli dysponujemy odpowiednim budżetem, reklamy na Facebooku to dobra inwestycja, zwłaszcza gdy połączymy je z reklamami na Instagramie za pomocą konta biznesowego. Wówczas będziemy mogli dotrzeć nawet do kilkudziesięciu milionów odbiorców. Kluczem będzie tutaj skuteczność i czytelność prezentowanych treści, które przebiją konkurencję.
 

Myślisz o zleceniu obsługi kampanii reklamowych? Umów się na 15 min spotkanie online bądź rozmowę telefoniczną

 

Media społecznościowe dla kancelarii prawnych – podsumowanie

Właściwe korzystanie z różnych platform umożliwia poszerzenie zasięgu, budowanie zaufania, interakcję z klientami oraz prezentowanie swojej wiedzy i osiągnięć. Nie ma obecnie szybszego kanału komunikacji. Social media pozwalają na dotarcie do bardzo szerokiej grupy odbiorców niemalże od razu. Co istotne, należy rozważnie wybierać kanały komunikacji na miarę swoich możliwości, mocy przerobowych kancelarii i budżetu na komunikację i reklamę. Aby nie działać pochopnie, warto rozpisać plan marketingowy, tak aby wiedzieć w którym kierunku i z czym idziemy, mieć kontrolę nad promocją firmy oraz móc adekwatnie reagować na wyniki. Taki harmonogram mogą pomóc ułożyć specjaliści od marketingu. Zdając się na ich usługi bądź kilka godzin konsultacji, szerzej spojrzymy na dotychczasowe działania marketingowe kancelarii i będziemy mogli śmielej zaplanować kolejne kroki.
 

Zapytaj o naszą ofertę wypełniając brief

 

Zapytaj o naszą ofertę