8 najpopularniejszych trendów na Instagramie w 2021

Agnieszka Gryszkiewicz
Agnieszka Gryszkiewicz

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji

Spis treści:

Rok 2020 obfitował w wiele ciekawych nowości na Instagramie – począwszy od rozwoju aplikacji do e-commerce, po wyzwania, nowe typy treści – karuzele, czy nowe filtry i efekty AR. Aby Twoja firma, mogła być ciągle o krok przed konkurencją, przygotowaliśmy listę 8 największych i najciekawszych instagramowych trendów 2021 roku:

 

#1 Wzrost popularności zakupów na Instagramie

 

Praktycznie od samego początku Instagram dążył do rozwinięcia funkcji zakupów. Nawet zanim wprowadził jakiekolwiek narzędzia typowe dla e-commerce.

Ale wraz z wprowadzeniem Instagram Checkout, za pomocą którego, klienci mogą kupować produkty, bez konieczności opuszczania aplikacji (czy Marketplace na Facebooku, który pozwala różnym firmom budować sklepy internetowe bezpośrednio na aplikacji), zakupy
zaczęły mieć coraz większe znaczenie w statystykach, badających to, w jaki sposób ludzie korzystają z Instagrama na co dzień.

Mimo że COVID-19 zmusił tysiące firm do spowoleniania, czy też zatrzymania swojej działalności, zakupy na Instagramie mają się całkiem dobrze.

Oto tylko niektóre z nich, które nieco zamieszały w świecie marketingu:

• Sklepy na Facebooku i Sklep na Instagramie
• Instagram Live Shopping: obecnie znajduje się w trakcie testów beta w wybranych firmach
• Rozszerzenie zakupów na Instagramie: globalne wdrożenie dla zwiększonej liczby firm i twórców
Instagram Checkout i zakupy bezpośrednio u producenta / twórcy.

Dzięki temu, firmy mogą / będą mogły budować wciągające cyfrowe witryny, aby promować i sprzedawać swoje produkty bezpośrednio w aplikacji.

 

Poznaj ofertę dotyczącą konsultacji

 

Mogą / będą mogły również promować swoje produkty, współpracując z influencerami (za pośrednictwem funkcji Shopping for Influencers na Instagramie), otrzymując produkty przedstawione na stronie startowej, uruchamiając IG reklamy zakupowe lub udostępniając
posty i stories z odpowiednio dobranymi tagami produktów.

Już teraz można zaobserwować, że te taktyki przynoszą pozytywne rezultaty! Według wewnętrznych danych, 130 milionów kont na Instagramie klika na posty sprzedażowe, aby dowiedzieć się więcej o konkretnych produktach.

Rozwój funkcji e-commerce i łatwe zakupy na Instagramie, pozwalają markom nie tylko na zainspirowanie swoich potencjalnych klientów (mając realny wpływ na kreowanie ich preferencji), ale także na zwiększenie wpływów ze sprzedaży. Jeśli jesteś marką e-commerce,
która dąży do wzrostu sprzedaży online, a mimo to jeszcze nie korzystasz z funkcji zakupów na Instagramie, to jest to najlepszy czas by zacząć.

#2 Karuzela – wyższy poziom reklamy i udostępniania treści

 

Instagram zawsze był miejscem pełnym inspiracji, ale to właśnie rok 2020 wprowadził ogrom zmian w sposobie prezentowania i przekazywania informacji.

Jaki jest najlepszy sposób na udostępnianie jak największej ilości odbiorców, bogatych w ciekawe treści postów na Instagramie? Oczywiście karuzela! Dzięki możliwości udostępnienia do 10 zdjęć w jednym poście, są idealnym narzędziem dla storytellingu, jak również prezentowania trudnych tematów w łatwy i przyswajalny sposób.

Karuzele już jakiś czas temu zdobyły popularność wśród marek szukających zabawnego, a jednocześnie ciekawego i rzetelnego sposobu na pochwalenie się swoimi produktami. Niektóre znane marki, do perfekcji opanowały sztukę tworzenia treści w karuzelach, aby nie
tylko wyróżnić swoje produkty, lecz przede wszystkim, aby pomóc swoim obserwatorom w podjęciu (szybkiej!) decyzji o zakupie.

W maju 2020, ruch społeczny Black Lives Matter opublikował na Instagramie setki edukacyjnych postów, a karuzele okazały się idealnym sposobem, by trafić ze swoimi treściami do jak największej ilości odbiorców. Coraz częściej, znane marki i influencerzy
używają Instagrama, głównie jako miejsca do edukacji. Co więcej, przewidujemy, że ten trend będzie się utrzymywał! Możemy stać się świadkami tego, jak Instagram powoli zmienia się w nowe, ciekawe miejsce do blogowania.

Karuzele okazały się strzałem w dziesiątkę.

 

Chcesz otrzymywać informacje o aktualnościach ze świata social media? Zapisz się poniżej

 

 

#3 Live’y IG – mainstreamowy ruch w wirtualnym świecie

 

Ponieważ z powodu pandemii COVID-19, nadal zalecane jest pozostanie w domu, na Instagramie pojawiły się interesujące trendy – na przykład, wspólne gromadzenie się na, tzw. Live’ach. Według danych Facebooka, liczba wyświetleń transmisji na żywo, w okresie
od lutego do marca 2020, wzrosła o 70%. Biorąc pod uwagę ten wzrost, Instagram ogłosił kilka nowych funkcji do prowadzenia Live’ów, w tym nowy przycisk do przesyłania swoich filmów bezpośrednio na IG-TV, czy możliwość oglądania na komputerze.

Live’y, to jeden z najlepszych sposobów na bezpośrednie, przejrzyste i autentyczne łączenie się ze swoimi obserwatorami – zwłaszcza, gdy spotkania w prawdziwym życiu są utrudnione.

 

#4 IGTV centralny punkt w rozwoju marki

IGTV z dnia na dzień staje się coraz bardziej popularne, a rok 2020 był niewątpliwie rokiem przełomu dla tej funkcji!

IGTV to świetny kanał do docierania do nowych odbiorców, zwiększania zaangażowania aktywnych już obserwatorów, a nawet zdobywania potencjalnych klientów!

Zauważalne jest, że wiele znanych marek zaczyna coraz częściej tworzyć treści dla IGTV. Idąc tym tropem, można wywnioskować, że tzw. Influencer marketing w IGTV to trend przyszłości.

 

#5 Nowe naklejki na Instagramie wspierające małe firmy

 

Nie można zaprzeczyć, że czas pandemii to bardzo trudny okres dla małych i średnich firm i start-upów. W czasie lockdown’u wiele firm zostało zmuszonych do spowolnienia, a nawet zawieszania swojej działalności. Aby utrzymać się finansowo, Instagram ze swoimi różnymi
funkcjami, stał się swoistym kołem ratunkowym dla wielu marek i firm.

Dzięki nowej naklejce Wspieraj małe firmy użytkownicy mogą okazać swoje wsparcie małym, lokalnym firmom i biznesom. Co ciekawe, wszystkie oznaczone w ten sposób Stories, będą ze sobą połączone. Dzięki temu, na waszym koncie będzie można zobaczyć, jakie firmy
wspierają Wasi ulubieni Influencerzy.

Instagram wypuścił również nowe naklejki z historiami i przyciski, służące do kupowania kart podarunkowych, zamawiania jedzenia czy wpłacania darowizn na różne zbiórki. Takie usługi, o charakterze partnerskim, pozwalają małym firmom oferować produkty w przystępnej cenie i jednocześnie nadal świadczyć usługi!

Mamy nadzieję, że ten trend wspierania małych, lokalnych biznesów, będzie kontynuowany również po tym niespokojnym okresie pandemii.

 

Zapytaj o naszą ofertę

 

#6 Wyzwania – interaktywna zabawa na Instagramie

 

Rok 2020, był czasem nie tylko rozwoju reklamy i przekazywania informacji, ale również różnych wyzwań, zwłaszcza organizowanych w mediach społecznościowych. Prym tutaj wiedzie aplikacja Tik Tok, jednak Instagram staje się równie popularnym miejscem organizowania nieszablonowych wyzwań.

Największym motorem dla rozwoju tego typu rozrywki, była kwarantanna. Ludzie zostali „zamknięci” w domach i aby nieco uatrakcyjnić ten czas, użytkownicy Instagrama, wraz ze swoją rodziną i przyjaciółmi zaczęli organizować wyzwania w mediach społecznościowych.

Rosnąca popularność wyzwań w SM spowodowała, że Instagram stworzył własną naklejkę z wyzwaniem dla Stories, aby usprawnić proces przewijania i szybkiego dołączania do zabawy. Poza tym, po wszystkim zawsze możesz nominować kilku następnych znajomych.

Mimo tego, że wyzwania na Stories raczej kierowane są do indywidualnych użytkowników, wiele marek również bierze udział (lub inicjuje własne) w instagramowych zabawach.

 

#7 Memy – niezaprzeczalni królowie mediów społecznościowych

Memy są bardzo popularne na Instagramie. Przez długi czas były zarezerwowane wyłącznie dla kont, które zajmowały się tworzeniem i udostępnianiem memów, chociażby takie jak @fuckjerry, @ladbible i @mytherapistsays.

To również zaczyna się zmieniać.

W ciągu ostatniego roku różne marki i firmy, zaczęły modyfikować swoją strategię i przechodzić powoli do treści zawartych w prostych i śmiesznych memach. Tym samym, totalnie zrywając z dotychczasowymi, dokładnie wyselekcjonowanymi treściami informacyjnymi.

To była kwestia czasu, aż memy zawładną na tyle social mediami i staną się jednymi z najchętniej udostępnianych wpisów.

 

#8 Markowe filtry i efekty AR

Odkąd Instagram otworzył Spark AR Studio w połowie 2019 roku, platforma została zapełniona artystami i projektantami, tworzącymi własne i unikalne filtry na Stories. Jeszcze do niedawna, jeśli chciałeś dodawać własne efekty AR, musiałeś zostać przyjęty do programu
zamkniętej bety…, ale teraz każdy może tworzyć i udostępniać dalej kreatywne filtry!

Filtry AR mogą stać się potężnym narzędziem marketingowym dla wielu firm, chociażby z powodu pełnego wachlarza różnych zastosowań tej funkcji: marki kosmetyków mogą korzystać z AR, aby umożliwić swoim obserwatorom wirtualne nakładanie makijażu, sklepy meblowe mogą ich używać, aby pokazać, jak dany mebel będzie wyglądać w prywatnym domu, a marki modowe mogą używać AR do tworzenia wirtualnych przymierzalni, w których ludzie mogą przymierzyć koszule, okulary przeciwsłoneczne lub całe stroje, aby zobaczyć, czy pasują one do ich figury, odcienia skóry, koloru oczu i stylu.

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się utworzyć własny filtr AR dla swojej marki, czy też wykorzystasz kilka już istniejących, jest to świetny sposób na rozbudowę konta i zyskanie większej ilości potencjalnych klientów.

Zapytaj o naszą ofertę